یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 380519
۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
صوفیه مصر

حوزه/ شبراوی گفت: مؤسسات دینی وظیفه دارند با سلفی هایی که ادعای سنی بودن دارند مقابله کنند، چون این گروه ها حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می کنند و باید در برابر آنها ایستاد و ما به عنوان طرق صوفیه فعالیت های خود را ادامه می دهیم و اعتنایی به این فتواها نداریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عبدالخالق الشبراوی شیخ طریقت شبراویه مصر گفت: طرق صوفیه مصر با همکاری الازهر و اوقاف و نمایندگان پارلمان به بررسی کیفیت مواجهه با فتواهای سلفی ها خواهند پرداخت؛ چراکه سلفی ها به فعالیت های صوفیه نیز حمله می کنند.

وی افزود: در این زمینه به زودی با محمود الشریف بزرگ اشراف(سادات) و نماینده پارلمان و همچنین عبدالهادی القصبی شیخ مشایخ صوفیه و عضو پارلمان دیدار خواهیم کرد و از آنها خواهیم خواست با همکاری الازهر و اوقاف مانع صدور فتاوای ضد صوفیه از جانب سلفی ها بشوند.

شبراوی ادامه داد: مؤسسات دینی وظیفه دارند با این جمعیت ها و گروه هایی که ادعای سنی بودن دارند مقابله کنند، چون این گروه ها حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می کنند و باید در برابر آنها ایستاد و ما به عنوان طرق صوفیه فعالیت های خود را ادامه می دهیم و اعتنایی به این فتواها نداریم.

وی در ادامه سخنان خود فتواهای جریان سلفی را داعشی خواند و گفت: فتواهایی که از جانب جمعیت انصار السنة المحمدية و سایر جریان های سلفی صادر می شود علیه تمام جامعه مصر می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha