پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز ابن سینا  پاریس

حوزه/ رئیس فدراسیون مسلمانان فرانسه نیز گفت: مراکز و شخصیت های اسلامی در مبارزه با تروریسم نقشی تعیین کننده و مهم دارند و ما باید به این مساله توجه داشته باشیم و از آن استفاده کنیم و دانیم ائمه جماعت و مساجد می توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احمد الطیب شیخ الازهر در پایان سفر خود به فرانسه در نشستی با حضور برخی فعالان عربی و اسلامی بحث نسخه جهانی مبارزه با تروریسم را مطرح کرد. این نشست توسط مرکز علوم انسانی ابن سینا با مدیریت احمد المسلمانی و مشارکت دکتر احمد همام رئیس هیئت جهانی مساجد برگزار شد.

المسلمانی: تروریست ها از همزیستی انسان ها تنفر دارند

احمد المسلمانی در نشست مبارزه با تروریسم و خشونت در پاریس، خواستار مبارزه با تمام اشکال تروریسم و خشونت شد و گفت: خشونت و افراطی گری هیچ دینی را به رسمیت نمی شناسند و تروریست ها از همزیستی میان انسان ها تنفر دارند و دشمن تمام انسان ها هستند.

ترویج تروریسم در فضای مجازی، جرم است

در این نشست دکتر محمد البشاری رئیس مرکز علوم انسانی ابن سینا در پاریس و رئیس فدراسیون مسلمانان فرانسه نیز گفت: مراکز و شخصیت های اسلامی در مبارزه با تروریسم نقشی تعیین کننده و مهم دارند و ما باید به این مساله توجه داشته باشیم و از آن استفاده کنیم و دانیم ائمه جماعت و مساجد می توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند.

وی افزود: داعشی ها اهل مسجد نیستند، بلکه ساخته و پرداخته فضای مجازی و شبکه های عنکبوتی هستند و انتظار ما این است که کشورها تروریسم فضای مجازی را به عنوان جرم تلقی کنند و شرکت های منتشر کننده مطالب تروریست ها را مجازات کنند.

مسلمانان ساکن غرب، حامل پیام مهربانی باشند

شرکت کنندگان در این نشست در پایان خواستار وفای به عهد و انتشار فرهنگ مهرانب و همزیستی در جوامع اروپایی شدند و مخالفت خود را با تمام اشکال افراطی گری و خشونت اعلام کردند و خشونت و تبعیض و نژاد پرستی را بر خلاف تعالیم اسلام دانستند.

این نشست همچنین خواستار تحریم تروریسم در فضای مجازی و مجازات شرکت های منتشر کننده این مطالب شد.

شیخ الازهر در پایان سفر خود علاوه بر این با مصریان ساکن فرانسه دیدار کرد و در این دیدار بر نقش مسلمانان مصر در رساندن پیام و تمدن اسلام به غرب تاکید کرد و گفت: مهاجران مصری مسلمان نقش مهمی در اصلاح چهره اشتباه اسلام و مسلمانان و عرب ها در غرب دارند و آنها با اخلاق و رفتار نیکو و شایسته می توانند این کار را انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha