پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/شورای حکمای مسلمین در نشست خود به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر، افزایش خشونت علیه مسلمانان در جوامع غربی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای حکمای مسلمین در نشست خود به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر، افزایش خشونت علیه مسلمانان در جوامع غربی و قانونگذاری در غرب در قبال خطابه های تنفر آمیز علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

شورای حکما گزارشی در خصوص موضع قانونی در مبارزه با خطابه تنفرآمیز علیه اسلام و رویه های دعوی قضایی در اروپا صادر کرد و در آن حقوق قانونی مسلمانان در هر کشور و لیست رفتار هایی که قانوناً ممنوع است را بیان کرده و به احکام مبارزه با خشونت در شبکه های ماهواره ای و رسانه ها و سایت های الکترونیکی و راه های مبارزه با جرایم ناسزاگویی و تبغیض و خشنوت بر اساس نژاد یا دین پرداخته است.

احمد الطیب شیخ الازهر در این نشست گفت: افزایش شدّت اسلام هراسی در جوامع غربی و تکرار حوادث خشونت بار علیه مسلمانان در غرب، می طلبد که مجلس حکما به وظایف خود در معرفی حقوق مسلمانان و مقابله با این پدیده عمل کند و با تمام توان و امکانات در برابر تعرض به بزرگان و مقدسات اسلام بایستد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha