پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست شورای حکمای مسلمین به ریاست شیخ الازهر در امارات

حوزه/ نشست دوره ای شورای حکمای مسلمین به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر در مقر این شورا در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نشست دوره ای شورای حکمای مسلمین به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر در مقر این شورا در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

شیخ الازهر در این نشست به اعضای جدید این شورا از جمله؛ شیخ عبدالرحمن بن محمد بن راشد آل خلیفه، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی بحرین، شیخ محمد ذوالکفل بن محمد البکری عضو مجلس سنای مالزی، قطب مصطفی سانو دبیرکل مجمع فقه اسلامی در جدّه و شیخ احمد النور محمد الحلو مفتی جمهوری چاد، خوش آمدگویی گفت.

احمد الطیب بر نقش شورای حکمای مسلمین در یاری و حمایت از مسائل امت اسلامی و تصحیح تصویر منفی و مفاهیم اشتباهی که از دین اسلام انتشار یافته، تأکید کرد.

شیخ المحفوظ بن بیّه رئیس شورای فتوای شرعی امارات و عضو شورای حکمای مسلمین گفت: شورای حکما، وظیفه سنگینی برعهده دارد، به ویژه که جهان اسلام با بحران های پی در پی مواجه است و همگی ما در برابر خداوند مسئول بوده و باید در خصوص این بحران ها و رهبری امت اسلامی در جهت خیر و صلاح آن، راه حل ارائه بدهیم.

بررسی مسائل اسلامی در عرصه جهانی

این اجتماع بارزترین مسائل امت اسلامی در عرصه جهانی از جمله؛ همزیستی مثبت مسلمانان در جوامع غربی، صلح، تقویت نقش رهبران دینی اسلامی در حمایت از استقرار جوامع، نقش شورای حکما در تربیت جوانان شایسته برای برافراشتن پرچم صلح جهانی در آینده، افزایش آگاهی جوانان در بحران های انسانی معاصر و تقویت نقش آنها در عمل به نقش های کارآمد در قبال این بحران ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha