پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الازهر

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر در اولین سفر آفریقایی خود و در راستای افزایش همکاری های الازهر با مؤسسات دینی نیجریه و مبارزه با افراطی گری و تروریسم وارد نیجریه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر عصر روز دوشنبه در اولین سفر آفریقایی خود وارد نیجریه شد.

 شیخ الازهر قرار است در این سفر دو روزه با محمد بخاری رئیس جمهور نیجریه و مسئولان و علمای این کشور دیدار و درباره تقویت روابط دینی الازهر و نیجریه و راه های نشر افکار صحیح و مبارزه با افراطی گری با آنها بحث و گفتگو کند.

الطیب در این سفر همچنین با اعضای شورای عالی امور اسلامی و علمای بزرگ نیجریه و سفرای کشورهای اسلامی در این کشور دیدار خواهد کرد.

وی بنا دارد از مرکز بین المللی همایش های ابوجا در پایتخت نیجریه برای تمام مسلمانان و مردم آفریقا سخنرانی کند و عنوان سخنرانی خود را از پیش این گونه اعلام کرده است: «اسلام دین صلح: چالش های رویارویی با افراطی گری و تروریسم».

این سفر الطیب به آفریقا در راستای همکاری های الازهر با مجلس حکمای مسلمان و در جهت تحکیم ارزش های اسلامی و نشر فرهنگ گفتگو و همزیستی و مبارزه با خشونت و تروریسم انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha