پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الازهر

حوزه/ نماینده الازهر گفت: الازهر شبانه روز برای اصلاح و تصحیح چهره اسلام و مسلمانان و مبارزه با تمام اشکال فساد و گروه های افراطی مدعی اسلام تلاش می کند؛ چرا که این گروه های افراطی باعث رواج اسلام هراسی در غرب شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه الازهر مصر روز گذشته شاهد فعالیت های متعددی بود از جمله دیدار قضات پاکستانی با عباس شومان نماینده الازهر، مشارکت الازهر در نشست مبارزه با فکر افراطی در شورای امنیت سازمان ملل و تصمیم الازهر برای برگزاری دوره های آموزشی در آفریقا.

نماینده الازهر: شبانه روز برای مبارزه با افراطی ها تلاش می کنیم

روز گذشته گروهی از قضات کشور پاکستان با عباس شومان نماینده الازهر دیدار کردند. این قضات پاکستانی برای مشارکت در هجدهمین دوره مرکز تحقیقات قضایی به مصر آمده اند و در این نشست، نماینده الازهر گزارشی از فعالیت های الازهر و بخش های آموزشی آن و نقش الازهر در آموزش مسلمانان جهان و نشر فرهنگ صلح و مهربانی در جهان ارائه کرد.

وی افزود: الازهر شبانه روز برای اصلاح و تصحیح چهره اسلام و مسلمانان و مبارزه با تمام اشکال فساد و گروه های افراطی مدعی اسلام تلاش می کند؛ چرا که این گروه های افراطی باعث رواج اسلام هراسی در غرب شده اند.

ارائه گزارش در شورای امنیت سازمان ملل

اما روز گذشته الازهر در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی فعالیت های مبارزه با افراطی گری شرکت کرد.

در این نشست محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات الازهر به نمایندگی از دانشگاه الازهر پیام این دانشگاه را در برابر نمایندگان کشورهای عضو قرائت کرد.

وی در پیام خود با عنوان "استراتژی الازهر در مبارزه با اندیشه افراطی" گزارشی از فعالیت های الازهر در مبارزه با اندیشه افراطی و نشر فرهنگ اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز ارائه کرد.

پاسخگویی الازهر به شبهات دینی مسلمانان آفریقا

از سوی دیگر روز گذشته شماری از دانشجویان الازهر از کشورهای آفریقای مرکزی با محمد الفضیل القوصی عضو هیئت علمای بزرگ الازهر دیدار کردند.

القوصی در این دیدار به دانشجویان آفریقایی الازهر پیشنهاد داد هنگام بازگشت به آفریقا و به ویژه در ماه مبارک رمضان، نشست ها و حلقه های درسی برای نشر ارزش های اسلامی همچون مهربانی، صلح و تحمل نظرات دیگران برگزار کنند و افزود: اسلام دین همزیستی میان افراد جامعه است و با خشونت میانه ای ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان چگونگی پاسخ دادن به شبهات درباره مسایلی همچون جهاد، خلافت و جزیه پرداخت و گفت: ارتکاب گناه با کفر فرق دارد و این گونه نیست که هر معصیتی مستلزم کفر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha