سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ الازهر مصر

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر مصر گفت: تروریسم یک پدیده سیاسی است و دینی نیست،

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در جلسه استقبال از هیئت دانشکده مطالعات دفاعی انگلیس و وابسته وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه تروریسم یک پدیده سیاسی است و دینی نیست، افزود: تروریسم را برخی سازمان های سیاسی غربی به وجود آورده و به جهان صادر کردند و آن را به یهودیت، مسیحیت و اسلام چسباندند تا دستاورد های و برنامه های بسیار پیچیده خود را تحقق بخشند.

وی تأکید کرد: الازهر با گنجاندن موضوعات مبارزه با افراط گرایی و تکفیر در برنامه های درسی خود، توضیح مفهوم دارالسلام و دار الحرب، روابط مسلمانان با دیگران و تعصب و تنفر و موضوعاتی که گروه های افراطی به آن می پردازند، به واقعیت معاصر با ایده های پیشگام پاسخ داد.

شیخ الازهر بیان داشت: الازهر، ایمن سازی دانش آموزان خود در سنین پایین با روشی علمی که از طریق آن راحت تر بتوان آنها را از نظر فکری مصونیت داد و آنها را قادر ساخت تا عقاید این گروه ها را رد کنند، وارد عمل شده است.

وی اشاره کرد: الازهر بر ضرورت همبستگی میان رهبران دینی در مبارزه با اندیشه افراطی تأکید دارد و با تأسیس یک نهاد مصری، برای تعامل با مشکلات جامعه که به روابط مسلمانان و مسیحیان خدشه وارد می کند، یک برنامه و روش فکری تنظیم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha