پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الازهر

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر نشستی مجازی از طریق ویدئو کنفرانس با جاستین ولبی اسقف اعظم کلیسای کانتربری برگزار و درباره توسعه روابط و تقویت گفتگو میان الازهر و کلیسای کانتربری و مسائل مشترک به ویژه مسائل مهم جهانی که رهبران دینی می توانند در آن نقش داشته باشند، با وی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه احمد الطیب شیخ الازهر نشستی مجازی از طریق ویدئو کنفرانس با جاستین ولبی اسقف اعظم کلیسای کانتربری برگزار و درباره توسعه روابط و تقویت گفتگو میان الازهر و کلیسای کانتربری و مسائل مشترک به ویژه مسائل مهم جهانی که رهبران دینی می توانند در آن نقش داشته باشند، با وی بحث و گفتگو کرد.

طرفین تاکید کردند که بیماری کرونا نیاز بشریت به همکاری مشترک را بیش از پیش روشن کرد و اهمیت ایفای نقش رهبران دینی و اهمیت همکاری میان آنها در بحران های جهانی را روشن ساخت.

شیخ الازهر همچنین از موضع اسقف اعظم کانتربری در حمایت از طرح دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس در مناطق درگیری جهان و حمایت از پناهجویان و اقشار نیازمند قدردانی کرد و گفت: الازهر از این اقدام شورای امنیت حمایت می کند و آن را اقدامی امیدوار کننده می‌داند و تاکید می کنیم که شورای امنیت می تواند نقشی حقیقی در حل درگیری ها داشته باشد.

رئیس اسقف های کانتربری نیز از روابط استراتژیک میان الازهر و کلیسای کانتربری تجلیل کرد و افزود: این روابط باید تقویت شود و با اشاره به تجربه جوانان صلح آفرین در ارتباط میان این دو نهاد دینی، این تجربه با موفق دانست که نزدیکی و میزان تاثیرگذاری دو نهاد دینی را آشکار ساخت و البته رابطه جوانان صلح آفرین از این دو نهاد همچنان برقرار است و فعالیت های موفق این گروه باعث شده که کلیسای انجیلی نیز مشتاق به ارتباط و گفتگو با الازهر و مجلس حکمای مسلمان بشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha