یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ الازهر

حوزه / دکتر احمد الطیب در همایش جهانی گفتگوی ادیان در پاریس گفت: اگر بحران های جهان رها شود، مثل توده ای یخی به حرکت درخواهد آمد. تمامی انسان ها بهای آن را خواهند پرداخت و چه بسا تلفات آن از دو جنگ جهانی بیشتر باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر که در نخستین گام از سفر اروپایی اش، به رم رفت و با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد، سفرش را با حضور در کشور فرانسه ادامه داد تا در کنفرانس جهانی گفتگوی ادیان شرکت کند.

برپایه این گزارش به نقل از شفقنا، شیخ الازهر در این کنفرانس گفت: جهانی شدن ایجاب می کند که جامعه شرقی در فهم غرب و ارزیابی تمدن آن بازنگری کند و نسبت به کشف ارزش های انسانی مشترک بین شرق و غرب در این تمدن اقدام کند.

وی با اشاره به لزوم به کارگیری عوامل مشترک انسانی در روابط بین المللی مبتنی بر همکاری و دوری از جنگ، اظهار کرد: باید نگاه مدرن غرب نگاهی موضوعی و مبتنی بر فلسفه شناخت یکدیگر و تکامل باشد.

احمد الطیب افزود: قضیه ای که محل تلاقی شرق و غرب است، ادغام مسلمانان در کشورهای اروپایی  و استقبال از جوامعی است که در آن متولد شده  و به بخشی لاینفک از آن تبدیل شده اند.

شیخ الازهر در ادامه با تاکید بر لزوم مناقشه راه حل خروج از بحران های جهان در گفتگوی حکمای شرق و غرب، اظهار داشت: اگر بحران های جهان رها شود، مثل توده ای یخی به حرکت درخواهد آمد. تمامی انسان ها بهای آن را خواهند پرداخت و چه بسا تلفات آن از دو جنگ جهانی بیشتر باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha