چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
[۳۸۱۱۷۶] روستاهای باستانی فلسطینی در معرض تخریب به دست صهیونیست‌ها

حوزه/ بولدوزرهای رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نواحی اطراف چهار روستای باستانی فلسطینی با قدمت صدها سال را با خاک یکسان کردند. این روستاها در نزدیکی شهر سلفیت در شمال کرانه باختری قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از english.pnn.ps، بولدوزرهای رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نواحی اطراف چهار روستای باستانی فلسطینی با قدمت صدها سال را با خاک یکسان کردند. این روستاها در نزدیکی شهر سلفیت در شمال کرانه باختری قرار دارند.

خالد معلی از محققین باستان شناسی نیز گفت: شهرک‌‌های غیرقانونی صهیونیستی در سلفیت به مکان‌های تاریخی باستانی فلسطینی که از سنگ ساخته شده‌اند و شامل غارها و آسیاب‌های قدیمی می‌باشند، آسیب زده و بخش‌هایی از آن‌ها را در خاک برداری تخریب کرده‌اند.

شاهدان عینی از شهر دیر بلوط به خبرنگاران گفتند که بولدوزرها از شهرک‌های غیرقانونی لشیم و بدویل زمین‌های نواحی اطراف مکان‌های باستانی دیر قلا و دیرسیمان در شرق این شهر صاف کرده‌اند.

شاهدان عینی دیگر از شهر بروقین نیز گفتند که توسعه شهرک‌‌های غیرقانونی صهیونیستی به سمت روستای قرقاش هر روز نزدیک‌تر شده و شهرک‌نشینان این منطقه هر چند وقت یک بار به ساکنان روستا حمله می‌کنند. به علاوه کارخانه‌جات آریل شهرک‌های صهیونیستی تنها چند صد متر با این منطقه فاصله داشته و آن‌ها تهدید کرده‌اند که این ناحیه را نیز جداسازی کنند.

کشاورزان سلفیت گفته‌اند که دیوار حائل اسرائیل کاملا روستای الشجره را از هر دو طرف جدا ساخته و اکنون این روستا میان دیوار و شهرک آریل گیر افتاده است. در این میان کشاورزان دیگر اجازه ورود به این منطقه را نداشته، و از کار کردن در آنجا و استفاده از چاه‌های آب محروم مانده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha