سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
[۳۸۰۵۰۸] بولدوزرهای صهیونیستی زمین‌های کشاورزی فلسطینیان را صاف می‌کنند

حوزه/ خالد مالی در سلفیت به خبرنگاران گفت که عملیات صاف کردن زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی به امری عادی تبدیل شده است. و صهیونیست‌ها قصد دارند شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی را در این ناحیه توسعه دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،به نقل از maannews.com، شهرک‌نشینان صهیونیستی روز یکشنبه زمین‌های کشاورزی فلسطینیان را در شمال کرانه باختری اشغالی در ناحیه نابلس و سلفیت با بولدوزر صاف کردند. شاهدان عینی از روستای جالود در نابلس جنوبی به خبرنگاران گفته‌اند بولدوزرهای اسرائیلی زمین‌های اشغالی غیرقانونی فلسطینیان را در این ناحیه با بولدوزر صاف کرده‌اند تا واحدهای ساختمانی شهر‌ک‌های صهیونیستی را بسازند.

مقامات اسرائیلی در ماه آوریل به ساکنان جالود اعلام کردند 1.250 جریب زمین خصوصی آن‌ها به بهانه قانون عطف به ماسبق در این ناحیه مصادره می‌شود. شاهدان در ادامه می‌گویند که شهرک‌نشینان صهیونیستی روز یکشنبه زمین‌های نزدیک یک پاسگاه مرزی غیر قانونی صهیویستی را نیز با بولدوزر صاف کردند.

به علاوه منابع محلی در غرب سلفیت گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیستی  به صاف کردن زمین‌های فلسطینیان برای ایجاد زیرساخت‌های صدها واحد شهرکی در همسایگی لشم ادامه دادند و قصد دارند در ناحیه غیرقانونی شهرک جدیدی تاسیس کنند.

از سال 2012 ساختن واحدهای مسکونی در لشم در راستای طرح مقامات اسرائیلی برای ساختن 694 واحد مسکونی در 122.5 جریب سرزمین‌های فلسطین اشغالی ادامه داشته است.

خالد مالی محقق محلی در سلفیت روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که عملیات صاف کردن زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی به امری عادی تبدیل شده است. و آن‌ها قصد دارند 24 شهرک غیرقانونی اسرائیلی را در این ناحیه توسعه دهند. مالی در ادامه افزود که این فعالیت‌های اسرائیل نقض کننده ماده 24 کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشد که تصرف و تخریب سرزمین‌های اشغالی را منع می‌کند.

به گفته مقامات فلسطینی، دستور مصادره زمین‌ها که در روستای جالود ارائه شده هدفی بجز توسعه شهرک‌های غیرقانونی نداشته و بهانه نگرانی‌های امنیتی کاملا بی‌مورد است. 12 شهرک صهیونیستی غیرقانونی و 27 پایگاه نظامی اسرائیلی در ناحیه نابلوس واقع شده‌اند. در این راستا سازمان ملل نیز در ماه ژانویه به مسئولین اسرائیلی درباره قانونی جلوه دادن ساخت پایگاه‌های نظامی در نزدیکی جالود هشدار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha