سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهداء گفت: منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نمی‌تواند به مردم فلسطین، یمن، بحرین، عراق، سوریه و ... بی‌تفاوت باشد و باید برای رفع گِرِه مشکل آنها دعا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در جمع زائران مسجد جمکران با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان اظهار کرد: خانواده‌ها زندگی را ساده بگیرند و توقعات را پایین بیاورند؛ پدران و مادران برای ازدواج فرزندانشان مشکل ایجاد نکنند و مهریه‌ها را بالا نبرند تا بسیاری از مشکلات حل شده و گِرِه ازدواج دختران و پسران باز شود.

وی ادامه داد: باید بی‌قرار رفع مشکلات مردم باشیم تا خداوند ما را باور کند و بگوید این فرد انتظار فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را می‌کشد ولی اگر این کار را انجام ندهیم به خداوند قسم منتظر آن حضرت نیستیم.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه عملیه قم با بیان اینکه قرار است حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) با آمدنشان گِرِه مشکلات همه انسان‌ها را باز کنند، عنوان کرد: نخستین راهکار بی‌قراری برای رفع مشکلات مردم باز کردن گره با دستان خود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: نخستین نشانه منتظر و بی‌قرار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) این است که مشکلات اطرافیانش را برطرف کند و به اندازه توان خود به داد فقرا برسد چون در این صورت خداوند نیز می‌گوید من نیز گره کار این افراد که همان ظهور حضرت است را رفع می‌کنم.

وی اضافه کرد: نشانه بی‌قراری انسان این است که از کنار مشکلات کسی بی‌تفاوت نگذرد و اگر گرفتار، مریض‌دار، مشکل دار، گرسنه، بی‌لباس، بی‌خانه، فقیر و ... دید به او کمک کند.

رئیس موسسه روایت سیره شهداء خاطرنشان کرد: رفع بعضی از مشکلات مردم از دست ما بر نمی‌آید؛ مثلا فردی مشکل مالی سنگینی دارد و ما نمی‌توانیم بدهی چند صد میلیونی او را برطرف کنیم اما می‌توانیم او را راهنمایی و حتی دعایش کنیم چرا که هرکس برای رفع مشکلی دعا کند و آن مشکل رفع شود، خداوند ثواب گره باز کردن را به او خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نمی‌تواند بی‌خیال مردم فلسطین، یمن، بحرین، عراق، سوریه و ... باشد، گفت: ما دستمان به قدس و فلسطین نمی‌رسد تا از دست دشمنان از خدا بی‌خبر نجاتشان دهیم ولی حداقل می‌توانیم برای رفع گرفتاریشان دعا کنیم تا ان‌شاالله روزی که آنها نجات پیدا کردند در ثواب آزادی‌شان شریک باشیم.

وی ابراز کرد: فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) فرج همه دنیا، ادیان، انسان‌ها، بشریت و ... است ولی باید توجه داشت خودمان چند فرج و دعا برای رفع مشکلات حتی برای غیر مسلمانان خواستیم یا در مقابل گرفتاری‌های مردم آفریقا، اروپا و حتی آمریکا چند بار دست به دعا برداشتیم.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه عملیه قم تصریح کرد: اگر به مشکل دیگران در حد بضاعت خود رسیدگی نکنیم آن گرفتاری در زندگی خودمان نیز رخ می‌دهد تا طعم آن را بچشیم و فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نیز عقب می‌افتد ولی اگر هرکس به اندازه وسع خود گرفتاری دیگران را حل کند، خداوند او را از بلاها بیمه و این انسان را برای ظهور آماده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: انتظار حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) یعنی بی‌قراری ولی هرکس نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد منتظر نیست.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha