جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه سیره شهدا گفت: لازمه پیشرفت و ارتقاء نظام عمل به رهنمودهای رهبر و ولی فقیه است لذا مسئولان و تمام جامعه باید اهتمام ویژه در جهت عمل به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" داشته باشند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری با حضور در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، جهالت، کج روی و تنبلی را آفت های جامعه دانست و عنوان داشت: رسول اکرم (ص) به صورت مستقرو دوار احکام دین را در جامعه تبیین می نمود و موجب گسترش و توسعه اسلام گردید لذا طلاب با تلاش و همت مضاعف و با توجه به مبانی دین از آفت های فردی و اجتماعی در جامعه پیشگیری کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طلاب به عنوان طبیب روح امراض را از جامعه بزدایند و زمینه های انحراف در جوانان و نوجوانان  را محو نمایند چرا که آینده سازان جامعه جوانان می باشند.

وی در ادامه بالاترین جایگاه پس از انبیاء و شهداء را متعلق به عالمان دانست و ابراز داشت: زکات علم نشر و تبیین آن در جامعه است؛ زیرا عالمی که غرق در علوم و معارف الهی باشد و خود نیز نسبت به آن ها پایبند و متعهد باشد، می تواند جامعه را رهبری و مدیریت نماید.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با تشریح اهداف طلاب در راستای ورود به حوزه های علمیه، اظهار داشت: کسب افتخار برای خود، رضایت خداوند و سربلندی و تقویت اسلام از اهداف طلاب حوزه های علمیه است که با حمایت مسئولان حوزوی، این اهداف باید در طلاب پرورانده شود تا بتوانند به انقلاب و اسلام خدمت نمایند.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: نهادینه ساختن دیانت در طلاب موجب دینداری آن ها خواهد شد و لازمه تحقق این ام ، مراقبت از نفس، مشورت و راهنمایی با علما و بزرگان، فهم دینی و مجاهدانه ماندن در رکاب ولایت فقیه می باشد.

وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: لازمه پیشرفت و ارتقا نظام عمل به رهنمودهای رهبر و ولی فقیه است؛ لذا مسئولان و تمام جامعه باید اهتمام ویژه در جهت عمل به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha