دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مجید صفدری - سرپل ذهاب

حوزه/ همان طور که مؤمن بدون عزت نفس در دینداری توفیق نمی یابد، قطعأ معلم و مبلغ نیز بدون عزت نفس موجب انحراف و دور شدن جامعه از تعالی و بالندگی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از کرمانشاه مراسم بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید حوزه  علمیه در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

حجت الاسلام مجید صفدری اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری معمار قلوب بود و همین محبوبیت و اخلاص موجب شد علم و دانش وی در قلب انسان ها نهادینه شده، جامعه تعالی یابد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به اینکه علم و دانش به تنهایی ارزشمند نیست، عنوان داشت: همان طور که مؤمن بدون عزت نفس در دینداری توفیق نمی یابد، قطعأ معلم و مبلغ نیز بدون عزت نفس موجب انحراف و دور شدن جامعه از تعالی و بالندگی خواهد شد.

وی بیان داشت: استاد مطهری با عزت نفس خود همچون انبیای الهی علوم و دانش خود را به دیگران آموخت و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره شهید مطهری در قلوب انسان های آزاد اندیش شد.

حجت الاسلام صفدری تصریح کرد: گام برداشتن در راه خدا موجب عزت یافتن می شود، شهید مطهری الگویی مناسب برای معلمان و اساتید زمان است، اساتید برای کسب مقام قرب و رضای الهی باید بر اعمال و رفتار خود مراقبت نمایند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: طلاب در مکتب امام صادق (ع) تلمذ  می کنند و باید به دنبال متحول ساختن دنیا باشند، طلاب بهترین سال های عمر خویش را صرف کسب معارف و علوم دین می کنند.

وی ابراز داشت: طلاب باید در منبر هدایت، وعظ و خطابه مردم را به بندگی ترغیب کرده و به تبیین حقایق هستی برای مردم بپردازند.

حجت الاسلام صفدری در پایان گفت: همان گونه که استاد مطهری با شناخت خداوند متعال به مراتبی از کمال و سعادت دست یافت و در یادها ماندگار شد، طلاب نیز باید موانع موجود بر سر راه طلبگی را کنار زده و رسالت خویش را به انجام رسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha