چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مؤسسه رایت سیره شهداء، گفت: انسانی که به درگاه خدا دعا کرده یا استغفار می کند، باید به او اعتماد کامل داشته و نسبت به آنچه خدا برای او در نظر گرفته، راضی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته در شسبستان امام خمینی(ره) با اشاره به حلول ماه شعبان، گفت: شعبان، ماه پیامبر(ص) و ماه دعا و استغفار است.
وی نخستین مبنای دعا را اعتقاد به دعا و خدا عنوان کرد و گفت: اعتقاد به خدا، مبنای دعاها و استغفار ماست. گاهی اوقات افراد غیر خدا را می خوانند؛ زمانی که انسان از غیر خدا بخواهد ممکن است نیازش برآورده نشود، ولی کسی که از خدا چیزی را بخواهد، مسلماً بدون جواب نخواهد ماند.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که انسانی خدا را صدا می زند که خدا او را به سوی خود فراخوانده باشد، گفت: اعتقاد ما باید این باشد که خداوند آگاه است و درد ها و گرفتاری های ما را می داند. وقتی ما حاجت خود را به خدا عرضه می کنیم، برای آگاه کردن او این کار را انجام نمی دهیم.
وی اعتقاد به قادر بودن خدا را لازمه دیگر اعتقاد در دعا کردن دانست و گفت: ما باید بدانیم که خداوند آگاه، قادر، ارحم الراحمین و حکیم است. کسی که حکمت دارد، حاجت ها را بر اساس مصلحت فرد و جامعه ادا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: خدا می داند که ما گناه کرده ایم و می خواهیم پاک شویم؛ خدا می خواهد که ما پاک شویم. گاهی مصیبت ها و دشواری ها که انسان گرفتار آن می شود، برای پاک شدن از گناهانی است که به آن آلوده شده است.
وی با اشاره به شرایط استغفار در کلام امام علی (علیه السلام) گفت: بر اساس سخنان این امام همام نخستین شرط توبه، پشیمانی قلبی است. اراده انسان از رجوع مجدد به گناه و جبران حق الناس و حق الله از دیگر شرایط استغفار است.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهداء دومین مبنای دعا و استغفار را اعتماد به خدا عنوان کرد و گفت: انسانی که به درگاه خدا دعا کرده یا استغفار می کند، باید به او اعتماد کامل داشته و نسبت به آنچه خدا برای او در نظر گرفته، راضی باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha