پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در مراسم یادواره ۱۲۶ شهید طلبه مدرسه علمیه امام باقر(ع)

حوزه رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: شهدای روحانی به جهت آن که دین خدا را هم در زبان و هم در عمل یاری کردند، جایگاه و مقام ممتازتری نسبت به سایر شهدا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری یکشنبه شب طی سخنانی در مراسم یادواره 126 شهید طلبه مدرسه علمیه امام باقر(ع) با بیان این که ایمان به خدا و قیامت در زندگی شهدا ، تجلی عینی داشت، گفت: شهدای روحانیت به طور خاص در عمل ثابت کردند که به قیامت و کار برای رضای خدا ایمان و باور دارند و این دنیای زودگذر و فانی، ارزش دل بستن ندارد.

وی با اشاره به این که 85 درصد شهدای ما زیر 30 سال سن داشته اند، افزود: ما باید به تاسی از شهدا، فراتر از حرف و زبان، در عمل خود به تبلیغ دین خدا و دفاع از آن بپردازیم تا بتوانیم همچون آنان به سعادت ابدی دست یابیم.

این کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که به خصوص شهدای روحانی به مقام حق الیقین رسیده بودند، ابراز داشت: بی شک در میان همه شهیدان، شهدای روحانی از یک امتیاز و جایگاه بالاتری برخوردار هستند به این خاطر که هم با زبان خود و هم در مقام عمل ایمان به آخرت و باور به خدا را نشان دادند و به این شکل برای همه تاریخ الگو شدند.

وی با اشاره به این که فرصت در این دنیای مادی محدود و مناصب آن بسیار معدود است، خاطرنشان کرد: زندگی جهادی و تلاش در مسیر کسب رضای الهی یک منطق کاملاً عقلانی دارد جدای از آن که منطقی دینی و الهی نیز دارا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری افزود: شهدا هم اهل مجاهدت بودند و هم اهل مراقبت و در این میان شهدای روحانی به جهت یاری کردن دین خدا در مقام سخن و عمل ، جایگاه ممتازتری دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha