جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسلامیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان با انتقاد از کم توجهی به عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: كسانی كه در کم رنگ کردن فرهنگ حیا و حجاب سهیم اند و این مسائل را رعایت نمی کنند، به خون پاك شهدا خیانت كرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اسلامیان، عضو خبرگان رهبری، در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهر بسطام، در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، با اشاره به آیه "وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ(آل عمران/ 169)، گفت:  ما هر چه داریم به بركت شهدا و در سایه امنیت و آسایشی است كه شهدا با خون خود برای ما به ارمغان آورده‌اند.

وی، پیشرفت های علمی، پزشكی، هسته‌ای و ... ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: اگر رزمندگان اسلام جلوی هجوم همه جانبه صدام و ایادی‌اش را نمی‌گرفتند، الآن وضع جامعه طور دیگری بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از کم رنگ شدن  فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: كسانی كه در کم رنگ کردن  فرهنگ حیا، عفاف و حجاب سهیم اند و این مسائل را رعایت نمی کنند، به خون پاك شهدا خیانت كرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان در ادامه ایمان و تقوا را رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: تقوا عبارت است از شركت در نماز اول وقت، حضور در مجالس اباعبدا... الحسین(ع)  و ریختن اشك برای حضرتش.

عضو جامعه مدرسین حوزه، نقش مادران با تقوا در تربیت فرزندان را بسیار مهم دانست و  ابراز داشت:  برای ادامه راه شهدا باید خانواده ها تقوا داشته باشند و والدین به تربیت اسلامی فرزندان همت گمارند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان در پایان تصریح کرد: تنها برگزاری یادواره شهدا کافی نیست و باید در عمل هم نسبت به آرمان های شهدا پایبند باشیم

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم معنوی حجره یکی از شهدا ( شهید حجت الاسلام ابوالقاسم صفاری ) بصورت نمادین گلباران شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha