جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/امام جمعه قم گفت: خدا یاد شهداء را بزرگ و گرامی داشته، ما نیز وظیفه داریم تا یاد شهداء را زنده نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با بیان این که باید ارزش های دفاع مقدس را بریا نسل جوان تبیین کنیم گفت: فضای دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران، جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی ایران را برای همیشه بیمه کرد.
 
*دشمنان نمی خواهند فرهنگ دفاع مقدس باقی بماند
وی با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برخی افراد به دنبال تخطئه کردن فرهنگ دفاع مقدس و شهادت طلبی در جامعه هستند، گفت: بدخواهان نظام با تبلیغات مختلف خود، به دنبال فراموش شدن فرهنگ دفاع مقدس از اذهان ملت ایران هستند؛ چرا که نمی خواهند این ارزش در جامعه نهادینه شود.
 
*جوانان از شهدا الگوگیری می کنند
عضو خبرگان رهبری آشنایی نسل جوان با روزهای دوران دفاع مقدس توسط راویان کاروان های راهیان نور را مسئله بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: نسل جوان جامعه روزهای دفاع مقدس را مشاهده نکرده است و به همین دلیل بیان دلاوری ها و شجاعت های رزمندگان موجب الگوگیری آن ها می شود.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اگر روزی دشمان قصد توطئه نظامی علیه نظام را داشته باشد جوانان امروز همچون رزمندگان دیروز جان فشانی خواهند کرد، گفت: دشمنان به دنبال ترویج فضای دنیاگرایی، ولنگاری و اباحی گری در جامعه هستند و به همین دلیل همه ما وظیفه داریم تا از ارزش های انقلاب پاسداری کنیم.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: امروز شهدا با نثار جان خود چراغی را به منظور هدایت انسان ها به سوی حق تعالی روشن کرده اند که این چراغ در زمانی خاص و لبیک به دعوت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: چون خط، راه و هدف شهدا فی سبیل الله بود، خداوند به آنان عزت دنیا و آخرت را اعطا کرد بطوریکه بهترین مسیر را انتخاب کردند و در زمان حرکت در این مسیر از هیچ چیزی خوف نداشتند و در اوج اخلاص خون پاک خود را به خداوند متعال تقدیم کردند.

وی افزود: خیلی ها ظاهرا زنده اند اما در واقع در حیات مرده اند، خیلی ها هم به ظاهر از دنیا رفته اند؛ اما در واقع زنده اند و شهدا از این دسته هستند. خداوند ملاک مرگ و حیات را تعیین می کند،اعمال شهدا ضایع نمی شود.
 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: ما یاد شهدا را گرامی می داریم چون پیامبر (ص) یاد شهدا را گرامی می داشتند و ما به ایشان تاسی می کنیم، پیامبر شهادت را بالاترین خوبی ها می داند خداوند شهداء را زنده می داند که نزد او روزی می خورند.خانواده شهدا غم از دست دادن عزیزانشان را برای رضای خدا پذیر ا شدند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: از دیگر دلایلی که باعث می شود تا یادواره های شهداء را برگزارکنیم، این که جوانان امروز ندیدند در دوران دفاع مقدس بر خانواده شهداء و رزمندگان چه گذشت این یادواره ها یادآوری می کنند که خط سرخ شهادت خطی است که پیامبر ترسیم کرده ،جلودار آن صدیقه کبرا (س) وامیر المومنین (ع) و سید الشهدا(ع)  هستند.

وی بیان داشت : این دینی که امروز داریم براحتی در اختیار قرار نگرفته بسیاری از انسان ها فداکاری کردند، با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند و خانواده ایشان در فراقشان، به جای بی تابی، صبر کردند، یاد شهداء غفلت ها را از بین می برد وقتی تصویر شهید را می بینیم در ما تحول روحی و روانی ایجاد می کند با انسانهایی آشنا می شویم که راه کمال را طی کردند و به حیات جاودانه رسیدند .

مدیرحوزه های علمیه  ادامه داد: ما یاد شهداء را گرامی بداریم تا به نسل جوان بگوییم که  این کشور همچنان دشمن دارد، ما باید همیشه آماده د رصحنه باشیم .دشمن دست از شما بر نمی دارد تحریم دشمنان تمام نشده، باید همواره برای حفظ دین  و کشور آماده باشیم. این یادواره ها اعلام آماده باش در برابر دشمنان است.

وی درپایان اضافه کرد: این یادواره ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه می کند برای کسانی که  اهانت می کنند و طعنه می زنند، همانند کسانی که در زمان پیامبر به یاران رسول الله (ص) طعنه می زدند، خداوند در پاسخ اینها می فرماید، اگر اینها در خانه هم بودند، مرگ به سراغشان می آمد، کشور و انقلاب را همین شهداء نجات دادند اینها دل امام زمان (عج) را شاد کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha