جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 379571
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
سید اسماعیل جوادی

حوزه/یکی از روحانیون جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس دانشگاه معنویت و اخلاص بود، بر گسترش روحیه شهادت و ایثار در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید اسماعیل جوادی از یادگاران دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین در خصوص حضور خود در جبهه های دوران دفاع مقدس اظهارداشت: بنده در بیشتر عملیات ها در 8 سال دفاع مقدس به اتفاق همرزمانمان از قشر روحانیت وطلبه حضور فعال در جبهه ها داشتیم ودر سال 61 ودرعملیات بیت المقدس از ناحیه پا وشکم مجروح شدم.

وی در خصوصیت معنویت های دوران جنگ گفت:  جبهه علاوه بر اینکه یک دانشگاه بود سراسر خلوص تواضع ومردانگی بود که بیشتر رزمندگان ما در اکثر عملیات ها به وضوح نشان می دادند ویا حتی در پشت جبهه این اخلاص به واقع فراموش نشدنی بود.

این روحانی جانباز ادامه داد: حضور در جبهه سراسر تصاویر ناب وفراموش نشدنی وماندگار برای همه رزمندگان دلاور ما بود اما یکی از تصاویر نا ب حضور یکی از رزمندگان لشگر 8 نجف استان اصفهان بود که هر شب در سنگر خود تا نیمه های شب به درگاه خدای متعال تضرع وناله می کرد وسرانجام در یکی از همین عملیات ها به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی در خصوص دوستان وهمرزمان شهیدش تصریح کرد: همرزمان ودوستان زیادی در کسوت روحانیت از همین استان به درجه رفیع شهادت آمدند مانند شهید سید باقر علمی، شهید صفی خانی وشهید درزی رامندی ودیگر شهدای روحانیت که الان اسامی آنها درذهنم نیست که امیدوارم همه شهدا با ائمه  معصومین (ع) محشور شوند.

وی با تاکید بر ادامه راه شهدا یادآور شد: باید راه شهدایی که رفتند تا عزت ،اقتدار ، امنیت وآسایشی امروز در مملکت ما جاری باشد ، ادامه یابد؛ راه اصلی شهدا پیروی از ولایت فقیه بود که این مهم امروز هم باید مورد توجه قرار گیرد  .

این فعال فرهنگی  در پایان با گرامیداشت یاد تمام شهدا و جانبازان خاطرنشان کرد : شهدا و جانبازان با خدا معامله کردند وهدفی که آنها داشتند جز دفاع از این خاک نبود لذا باید امروز قدر ایثارگری های آنها دانسته شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha