دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین یکتا

حوزه/ رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء گفت: برای رسیدن به تربیت انقلابی باید سیره شهدا را بخوانیم، حرف هایی که هر کدام می تواند جامعه ای را از گرفتاری های دنیایی نجات دهد و آن را به سوی رشد و سعادت برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حسین یکتا در نشست خانواده و تربیت نسل انقلابی که شامگاه یکشنبه در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد ضمن خاطره گویی از شهدا و تبیین فرازهایی از وصیت نامه آنها گفت: هرچه در جامعه از شهدا بگوییم، مسیر تربیت نسل انقلابی هموارتر می شود.
وی با بیان این که شهدا قبل از این که به مقام شهادت برسند، از تعلقات دنیایی رها شده بودند، گفت: زمانی که بتوانیم کودکانمان را از تعلقات دنیایی و وابستگی های آن جدا سازیم، نسل انقلابی در جامعه ما رشد می یابد.
رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء افزود: در دوران دفاع مقدس که ما در جهاد اصغر حضور داشتیم، توانستیم با جهاد اکبر، به پیروزی برسیم. در دورانی که در جهاد اکبر قرار داریم، باید جهاد کبرا داشته باشیم.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به وصیت نامه های شهدا گفت: در دوران دفاع مقدس، پیش از آغاز عملیات، رزمندگان وصیت نامه می نوشتند، چراکه احتمال می دادند دیگر بازگشتی نداشته باشند؛ در چنین شرایطی دل ها از دنیا کنده می شد و جمله هایی که بر روی کاغذ می آوردند، از دل های آنها برخواسته بود.
یکتا ادامه داد: برای رسیدن به تربیت انقلابی باید سیره شهدا را بخوانیم، حرف هایی که هر کدام می تواند جامعه ای را از گرفتاری های دنیایی نجات دهد و آن را به سوی رشد و سعادت برساند.
وی توجه به فامیل و عشیره را لازمه ای در این نوع تربیت دانست و گفت: برای این که بتوانیم نسل انقلابی داشته باشیم، هر خانواده انقلابی باید بتواند فامیل و اقوام خود را به سوی خود جلب نماید و الگوهای رفتاری انقلابی را به این وسیله ترویج نماید.
رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء خاطرنشان کرد: البته لازمه این کار، داشتن الگوی انقلابی در خانواده است که تک تک افراد باید در این عرصه به خودسازی برسند؛ در غیر این صورت نمی توانیم خانواده انقلابی تشکیل داده و نسل انقلابی را در جامعه ترویج نماییم.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha