سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 344881
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
یکتا خاتم

حوزه/ آیین افتتاحیه دومین دوره آفاق و اندیشه، «طرح توانمند سازی کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد» سه شنبه شب در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا (ع) اظهارداشت: جنگ سنگینی از سوی دشمن به راه افتاده است که به گفته مقام معظم رهبری در این شبیخون جنگ نرم، همه باید به میدان بیاییم که این شرایط وظیفه مسئولان کانون های مساجد را سنگین تر می کند.

حسین یکتا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: خودتان را مجهز و مسلح به سلاح معرفت و استدلال كنيد، بعد به اين كانونهاى فرهنگى - هنرى برويد و پذيراى جوانها باشيد گفت: زمانی وظیفه ما در میدان نبرد و جنگ فیزیکی با دشمن بود، اما در شرایط کنونی دشمن سبک زندگی، ازدواج، عفاف و حجاب و مسائل اعتقادی جوانان را هدف قرار داده است که باید با برنامه ریزی هدفمند به مقابله با آن برخیزیم.

وی تصریح کرد: دوره کنونی دوره تحولات سریع و فوری است، دشمن به تمام ابزاری که راحت تر می تواند ضربه بزند چنگ می زند که این امر نیازمند مقابله ای هوشمند و حزب اللهی است.

دشمن برای هر نفر پرونده باز کرده است

یکتا با تاکید بر اینکه دشمن تمام تکنولوژی خود را در مسیر انحراف جوانان و جنگ نرم به میدان آورده است بیان داشت: امروز دشمن برای هر نفر پرونده باز کرده است و جنگ تن به تن شروع شده است که برگ برنده ما در این جنگ در کنار اهل بیت علیهم السلام و راه شهدا تمرکز بر تبلیغ چهره به چهره، تغییر نگرش، سبک زندگی و فکر جوانان است.

وی افزود: وقتی که کار ما در یک حوزه‌ای سخت می‌شود یا در جایی احساس می‌کنیم که خط در حال شکسته شدن است یا شکسته شده است، فرمانده کل اعلام جهاد می‌کند و حضرت آقا امروز اعلام جهاد در عرصه جنگ نرم کرده‌اند.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا (ص) با بیان اینکه ما در روش ارتباط گیری با خانواده ها ضعف داریم ادامه داد: مردم امروز نگران فرزندان و جوانان  خود هستند، این وظیفه ماست تا بتوانیم خوراک دینی و اعتقادی و الگوی صحیح زندگی را به آنان ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: میزان موفقیت ما در این جنگ به میزان جدیت و اضطرار ما است همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند نبرد امروز نبرد عزم ها و اراده هاست.

سردار یکتا با بیان اینکه ما در این راه جز «بدری» عمل کردن راهی نداریم گفت: در شرایط کنونی باید ابتکار عمل را در دست بگیریم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر شما به مرگ یا شهادت صحنه را خالی نکنید بلا شک جز آن مجموعه سیصد و سیزده نفر خواهید بود.

وی در پایان سخنان خود با  مهم خواندن روز اربعین حسینی آن را لشکر کشی بزرگ جهان اسلام خواند و گفت: کانون و مسجدی نباید باشد که در روز اربعین حسینی در قم باشد و از هم اکنون باید در کانون مساجد ستاد اربعین حسینی تشکیل شود.

شعار «ما می‌توانیم» به صورت جدی دنبال شده است

در ادامه حجت الاسلام سعید روحانی دبیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری استاد قم به سخنرانی پرداخت و گزارشی از چگونگی برگزاری این همایش ارائه داد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح آفاق اندیشه به دنبال توانمندی کانون‌ها هستیم، تصریح کرد: برگزاری دوره فشرده‌ای با عنوان آفاق اندیشه1 نخستین گام برای توانمندی کانون‌ها بود که به مدت سه هفته برگزار شده و مورد استقبال قرار گرفت.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: در طرح آفاق اندیشه2 به دنبال مسائل دیگری هستیم و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح که تا 9 دی ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده بودند، طی دو روز از 30 بهمن ‌ماه دوره آموزشی آنها با حضور اساتید برجسته آغاز می‌شود.

 وی با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی در این دوره به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: با تقسیم‌بندی که صورت گرفته توانمندی شرکت‌کنندگان ارزیابی شده و بر اساس توانمندی برای خواهران و برادران دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مسئولان بخش‌های گوناگون کانون‌ها هم تفکیک شده‌اند آموزش‌های تخصصی به صورت جداگانه برای هر یک برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روحانی از حضور 700 نفر در این دوره آموزشی خبر داد و گفت: در آفاق اندیشه 2، 132 استاد برجسته کشوری به تدریس خواهند پرداخت و میزان آموزشی که ارائه خواهد شد بیش از 6 هزار نفر ساعت در 22 عنوان است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره باور «ما می‌توانیم» به صورت جدی دنبال شده و سعی خواهیم کرد به گونه‌ای عمل کنیم که جوانان خود را باور داشته باشند و به باور پذیری برسند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha