پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی عباسی - مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی، وظیفه ذاتی روحانیت را ادامه وظایف ائمه اطهار (ع) خواند و تصریح کرد: روحانیت مسئول هدایت فکری و سیاسی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب سطح سه مدرسه خواهران فاطمیه قزوین به دیدار طلاب حوزه علمیه تهران با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی روحانیت ادامه همان وظایف ائمه اطهار (ع) و جهت دادن فکری مردم به سوی معنویت و آخرت است .

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: روحانیت با استفاده از کلمات ائمه معصومین (ع) باید مفسر حقیقی قرآن باشد و  راهکار حرکت به سوی آخرت که جایگاه اصلی بشریت است را ترسیم نمایند.

وی، توجه روحانیت به مسایل سیاسی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که  اداره حکومت دینی باید از متن کتاب وسنت الهام بگیرد، روحانیت باید توجه ویژه ای به مسایل سیاسی جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، پاسخگویی به شبهات را یکی دیگر از ماموریت های روحانیت خواند و بیان داشت: مقابله با شبهات یکی از وظایف مهم روحانیت است و تا زمانی که شخصی در شبهه و تاریکی فرورفته باشد، نمی تواند مسیر سعادت را پیدا کند، لذا روحانیت باید برای هدایت جامعه برنامه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha