جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 380052
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
حجت الاسلام مهدی ملکی معاون تهذیب مدرسه مولاوردی خان

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه مولاوردی خان با اشاره به اهمیت علم در اسلام گفت: علم بدون تقوی خطرناک بوده و علم باید زمینه رشد معنوی انسان را فراهم نماید.

 حجت الاسلام مهدی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین باتاکید براینکه  طلاب باید خود را همیشه مسلح به علم وتقوی نمایند ، اظهارداشت: طلاب اگر خود را به علم وتقوی آراسته نماید خواهد توانست که به هدایت انسانها بپردازد ودر این عرصه موفق باشد.

این استاد حوزه با اشاره به  اهمیت علم در اسلام گفت: علم  بدون تقوی خطرناک  بوده و علم باید زمینه رشد معنوی انسان را فراهم نماید.

وی به تلاش جدی در حوزه های علمیه از نظر تهذیب نفس  مدنظر مقام معظم رهبری اشاره وخاطرنشان کرد:باید در حوزه های علمیه به صورت جدی روی طلاب کار شود که هم از جهت علمی وهم از جهت اخلاقی به درجات بالایی برسند تا بتوانند وظیفه خود را در قالب هدایت گری به نحو شایسته ای انجام دهند وهمواره با توکل به خدای متعال واستمداد از حضرت ولی عصر (عج) در این راه گام بردارند واثر گزار باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:امروز روحانیت وطلاب وظیفه دارند که در همه دوران ها مردم را به سوی صراط مستقیم هدایت نمایند وهمیشه خود را به علم وتقوی مسلح نمایند.

حجت الاسلام  ملکی ادامه داد:حوزه های علمیه به خصوص روحانیت و طلاب باید ارتباط خود را بیش از گذشته با آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان فراهم آورند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha