پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبدالملکی صداو سیما

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی، توطئه های اقتصادی دشمن را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حجت الله عبدالملکی یکشنبه شب طی سخنانی در مراسم یادواره 126 شهید طلبه مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم با بیان این که هدف آمریکا و غرب از فشار بر ایران در بُعد اقتصادی، ایجاد فقر و بیکاری به منظور تشدید فشارهای اجتماعی از درون جامعه ایران است، اظهار داشت: آنچه ما باید در برابر توطئه های اقتصادی غرب مورد توجه قرار دهیم و برایش برنامه ریزی کنیم همانا اقتصاد مقاومتی است که امسال به طور خاص از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب شد.

وی افزود: البته مشکل آمریکا با ما چهار تا سانتریفیوژ نیست بلکه آن ها با آرمان های انقلابی ملت ایران و به طور کلی تمدن اسلام ناب مشکل جدی و دشمنی دارند.

دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما همچنین با اشاره به مشکلات ساختاری در اقتصاد ما گفت: اقتصاد کشور ما در حال حاضر مانند پهلوانی است که بر اثر نفوذ یک ویروس خطرناک در درون بدنش ، دچار مشکل جدی شده و در بستر اُفتاده است.

وی فرهنگ مصرف کالای خارجی و الگوی نامطلوب تولید در کشور را به منزله میکروب های اقتصادی برشمرد که باید برای آن فکری کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز خطاب به مسئولان فرمودند باید با برنامه و بر اساس دانش و علم رفتار کرده و در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه ها ثبات لازم را داشت تا به موفقیت دست یافت.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: تقویت تولید ملی و ترویج و تقویت روحیه کار جهادی دو اصل مهم در مساله اقتصاد مقاومتی است که به اصلاح اقتصاد کشور از درون می انجامد.

وی افزود: خام فروشی نفت و نیز واردات بی رویه، نظام بانکی ناکارآمد و عدم توجه به مقوله کارآفرینی و اشتغالزایی خلاق از جمله آفت هایی است که کشور ما دچار آن شده است و حال آن که ما با تکیه بر ظرفیت های درون و اصلاح این مسایل می توانیم به نقاط بسیار خوبی در عرصه اقتصادی برسیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha