جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ در نشست بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی مطرح شد: تحقق اقتصاد مقاومتی رسالتی است که بر عهده ما نهاده شده است که باید با تمام توان و امکانات در جهت روشنگری مردم به خصوص طلاب و خانواده های آنان تلاش نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام فلاحی استاد حوزه مازندران در نشست با کادر و اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) تنکابن گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی شکل می گیرد که فرهنگ ما نیز مقاومتی شده و تمام تلاشمان درجهت تولید، مخصوصا تولید علم باشد.  چرا که اگراقتصاد مقاومتی ما دانش بنیان شود آن وقت ماندگار و موثر خواهد بود.

وی افزود: وظایف حوزه های علمیه فراهم کردن زمینه های رشد برای تولید علم در ابعاد مختلف و نه صرفا ترجمه و تفسیر سایر علوم می باشد و طلاب باید در کنار درسهایی چون اصول ، فقه ، اخلاق و تفسیر، علوم دیگری که در عصر حاضر برای  حوزویان لازم است را فرا گیرند، تا این فرزندان مکتب جعفری (ع)، مبلغان  و ادامه دهندگان خوبی برای رسالت عظیم و خطیر انیباء برای نسل آینده بوده و خود نیز مولد علم جدید باشند .

آقای اکبر سلیمی از اساتید حوزه مازندران نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به این که یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی خوب و درست مصرف کردن  و حمایت از تولیدات داخلی با خرید کالاهای ایرانی است. لذا طلاب می توانند برای تهیه جهیزیه خود از کالاهای داخلی استفاده کرده و از فضاهایی که در منزل دارند جهت تولید مواد مورد نیاز خود استفاده نمایند و خود مولد تولیدات داخلی بوده و مصرف کننده کالاهای خارجی، نباشند.

وی خاطر نشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی رسالتی است که بر عهده ما نهاده شده است که باید با تمام توان و امکانات در جهت روشنگری مردم به خصوص طلاب و خانواده های آنان تلاش نماییم.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha