دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی وقتی محقق می شود که ما از همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور در مسیر رشد اقتصادی نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین علی معصومی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مهم ترین سرمایه ها و ظرفیت های ایران اسلامی داشتن میلیون ها جوان تحصیل کرده و هزاران استاد و نخبه علمی و پژوهشی است که می توانند در صورت حمایت، زمینه ها و بسترهای موفقیت اقتصادی کشور را فراهم کنند.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری در ماه ها و سال های اخیر به دفعات بر لزوم توجه به توانمندی های داخل و تقویت اقتصاد درونزا تاکید دارند به همین خاطر است چه آن که صرفاً نگاه به خارج از مرزها داشتن ، دردی از مشکلات ما را دوا نمی کند.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه همچنین با بیان این که در حال حاضر یکی از مشکلات جدی کشور در عرصه اقتصاد، تداوم وضع رکود است، گفت: باید برای رفع رکود اولاً تولید داخلی را تقویت کنیم و ثانیاً هم این که زمینه مصرف کالای ملی در داخل کشور را فراهم کرده و از آن سو بسترها صادرات را مهیا کنیم.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که برنامه ریزی و سیاست های مالی و پولی دولت در نهایت باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی آن هم در فاز اقدام وعمل شود و گرنه در حد شعار به قدر کفایت صحبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha