جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هيأت علمي دانشگاه مفيد گفت: اقتصاد مقاومتی مسأله ای حزبی نیست و نباید تحت لوای حزب های گوناگون قرار بگیرد؛ بلکه موضوعی است که ارتباط مستقیم با منافع ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دومين نشست اقتصاد مقاومتي با عنوان «اقتصاد مقاومتي و رسانه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجيد رضايي، عضو هيأت علمي دانشگاه مفيد و مدير گروه اقتصاد مركز فرهنگ و انديشه اسلامي برگزار شد.

وی در این نشست، مفهوم اقتصاد مقاومتي را از مفاهيم سهل و ممتنع دانست و گفت: دنياي ارتباطات اقتصاد امروز با اقتصاد قرن 19 بسیار متفاوت است و تنوع كالاهاي صنعتي، نيازها و سليقه‌ها و تكثر كالاها زياد شده است؛ پس رسالت رسانه اين است كه باید توان علمي را در زمينه توليدات بالا ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: ميليونها نفر با مسأله اقتصاد مقاومتي سروكار دارند؛ به این معنا که این مسأله در ایران پديده ای 80 ميليوني است و در طرف مقابل اصحاب رسانه نيز فرهنگ فراگير و عمومي را مديريت مي كنند؛ پس اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی است.

عضو هيأت علمي دانشگاه مفيد با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر عزم ملی در اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: ایشان در این راستا مركز الگوي اسلامي ايران پيشرفت را راه اندازی کرده اند و نکته قابل توجه برای ایده پردازان در این موضوع، توجه به اقتصاد بین المللی است.

مدير گروه اقتصاد مركز فرهنگ و انديشه اسلامي خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتي تدريجي است و در این راستا بايد فرهنگ‌سازي انجام شود؛ نه مچ گیری؛ به این معنا که باید تمام افراد جامعه همانند انقلاب اسلامی درگیر این موضوع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: زمانی اقتصاد مقاومتی جواب خواهد داد که «روحيه‌ها» تغییر کند؛ چراکه سياسي شدن و سياست زدگي ضربه بزرگي به اقتصاد پايدار مقاومتي است.

وی با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتي مسئله ای «دستوري» نيست، اظهار داشت: بايد باور داشته باشیم که اقتصاد مقاومتي به استقلال و آزادي گره خورده‌ است.

عضو هيأت علمي دانشگاه مفيد با اشاره به تعریف زیبای رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: ایشان اقتصاد مقاومتی را آزادی در بُعد ملي تعریف کرده اند؛ به این معنا که ما بايد مزيت‌هاي كشور خود را شناخته و بدانیم در عرصه های گوناگون چه ظرفیت هایی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتی مسأله ای حزبی نیست و نباید تحت لوای حزب های گوناگون قرار بگیرد؛ بلکه موضوعی است ارتباط مستقیم با منافع ملی دارد.

مدير گروه اقتصاد مركز فرهنگ و انديشه اسلامي با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی است، تصریح کرد: بهترین مکان برای آغاز این فرهنگ سازی، رسانه و آموزش و پرومرش است؛ چراکه با نهادینه سازی این نوع از اقتصاد در درون افراد، خود را در دانشگاه ها و جامعه نشان خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha