جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ ايجاد ارتباط بين فرهنگ و اقتصاد مي‌تواند موجب كاهش بسياري از ناهنجاري‌ها و چالش‌هاي حوزه اقتصادي شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان گفت: اقتصاد مقاومتي به‌عنوان يك راهبرد كلان ملي بايد به برنامه منطقه‌اي و در نهايت فرهنگ عمومي تبديل شود تا اهداف آن فراگير و نتايج آن ملموس باشد براي تحقق چنين هدفي شناسايي و تحليل درست موانع تحقق اقتصاد مقاومتي و بررسي راهكارهاي غلبه بر اين موانع از ضروريات است.

وي افزود: يکي از مهم‌ترين و اساسي‌ترين جنبه‌هاي اقتصاد مقاومتي نحوه مديريت مصرف و اصلاح الگوي مصرف در جامعه است و يکي از ملاک‌هاي مديريت مصرف ترويج فرهنگ خريد و اصلاح الگوي مصرفي است که با نحوه آموزش صحيح ضمن ايجاد کاهش تقاضا متناسب با نياز جامعه مي‌توان به اقتصاد مقاومتي و اثرات مثبت و کارآمد آن در اقتصاد جامعه کمک کرد.

امام جمعه بهشهر اظهار داشت: توجه به توليد ملي، اصلاح الگوي مصرف، همکاري و همدلي بيشتر مسئولان و وحدت همه جانبه مردم در زمينه استفاده از محصولات داخلي از راه کارهاي عملي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: دستگاه‌هاي فرهنگي بايد با ترويج فرهنگ استقامت و پايداري، توليد آثار فرهنگي و هنري، ترويج باورهاي اجتماعي براي زندگي در شكل اقتصاد مقاومتي، تبيين اصلاح الگوي مصرف و استفاده از توليدات داخلي به آماده‌سازي اذهان عمومي براي مقابله با تحريم هاي دشمنان و اجراي اقتصاد مقاومتي کمک كند.

وي افزود: ايجاد ارتباط بين فرهنگ و اقتصاد مي‌تواند موجب كاهش بسياري از ناهنجاري‌ها و چالش‌هاي حوزه اقتصادي شود و دراين ميان، تلاش فرهنگي از حلقه‌هاي مهم جريان‌ساز اقتصاد مقاومتي است كه ميتواند پاسخگوي بخشي از چالشهاي موجود باشد.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: ملت ايران با سربلندي اين دوره را طي خواهد کرد و به دنيا نشان خواهد داد استقلال و عزت ملي خود را که ثمره خون‌هاي پاک شهيدانش است با هيچ چيز ديگر عوض نمي‌كند.

این استاد حوزه با بيان اين‌كه اقتصاد مقاومتي و اصلاح سبك زندگي از كليد واژه‌هاي مقام معظم رهبري در سال 92 هستند، عنوان كرد: مقام معظم رهبري طي سال‌هاي متوالي به تبيين موضوعات مختلفي همچون مباحث اقتصادي پرداخته‌اند و بايد بدانيم كه اين واژه‌هاي مورد تاكيد ايشان از مفاهيم ايراني‌، اسلامي برداشت مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه اقتصاد مقاومتي از مفاهيم بنيادين است، افزود:‌ اقتصاد مقاومتي پارادايمي است كه محتواي آن به الگو و ظرفيت‌هاي داخلي متكي است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha