پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عربعلی جباری، مسؤول حوزه علمیه بهشهر، امروز در جمع طلاب این شهرستان با بیان این که حوزه علمیه رسالت مهم تبیین، تفسیر، تعلیم و تربیت، تبلیغ، دعوت و دفاع از دین را عهده دار است، گفت: این رسالت عظیم استمرار رسالت پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است که در عصر غیبت بر عهده فقها و حوزه های علمیه قرار داده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، هدایت دینی، سیاسی و تبلیغی را سه وظیفه مهم طلاب و روحانیان انقلابی بیان کرد و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند، حوزه علمیه قم باید انقلابی باشد.

امام جمعه بهشهر با بیان این‌که قناعت یک سرمایه بی پایان و نیاز ضروری یک طلبه و انسان در زندگی به شمار می رود، اظهار داشت: اگر انسان از مرز قناعت گذشت دیگر سیری برای او معنا نخواهد داشت که یکی از عوامل توفیق در زندگی طلبگی همین موضوع است.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود حفظ شأن لباس روحانیت را یک رسالت مهم طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: نباید با رفتار و اعمال ناشایست جایگاه و شأن این لباس مقدس و ارزشمند را کاهش دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

امام جمعه بهشهر، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را دو رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که علم فقه دینی در قلب هر کسی که خدا بخواهد تبدیل به نور خواهد شد، تصریح کرد: چشم انداز و فلسفه طلبه شدن تفقه در دین است و این مهم تنها با درس و مدرسه و استاد خوب به دست نخواهد آمد بلکه یکی از شرایط آن این است که با اخلاص در این راه قدم گذاشت.

حجت الاسلام جباری با بیان این‌که اخلاص یعنی هیچ انگیزه ای جز رضای الهی در راه تحصیل نداشته باشیم، گفت: نباید با رویکرد مدرک تحصیلی که معادل دانشگاهی است، وارد حوزه شد.

وی با تأکید بر اینکه باید طلبه با همه وجود باور کند که همه شئون معنوی و مادی زندگی او را خداوند متعال تامین و او را از حکمت، سیراب و از مال دنیا بی نیاز خواهد کرد، ابراز داشت: اگر کسی تحصیل را برای ریا انجام دهد، که به دنیا رسد، خداوند متعال برکت و معیشت را از او گرفته و او را به خود واگذار می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران لازمه درس خواندن و به مقامات عالی رسیدن را تلاش و جدیت دانست و اظهار داشت: نباید یک طلبه عمر خود را بیهوده تلف کند و دچار تنبلی و سستی شود، بلکه باید تمام تلاش خود را برای تحصیل قرار دهد.

وی با بیان این‌که طلاب باید فرائض را خوب، به وقت و کامل و جامع انجام دهند، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه باید به نمازهای یومیه و مستحبی توجه ویژه و جدی داشته باشند، چرا که هر چه جلوه تعبد در زندگی طلبه بیشتر باشد، توجه خداوند متعال به او بیشتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha