سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ اگر در بیان مبانی دینی از شیوه های نوین و ابزارهای کارآمد بهره گیریم اثرات مطلوبی در جامعه شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی استان با اشاره به گسترش روز افزون تهدیدات فرهنگی دشمنان علیه دین و مبانی انقلابی ما، تلاش و برنامه ریزی هدفمند برای مقابله با این هجمه ها را ضروری دانست.

وی با بیان این که  با بیان این که آرمان ها و ارزش های دینی ما امروز مورد هجوم دنیای غرب قرار گرفته است، افزود: نباید در برابر این هجمه های گسترده تنها تماشاچی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با توجه به هجمه های بسیار شدید شبکه های ماهواره ای غرب و تولید محتوای مسموم و متناقض با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تولید محصولات فاخر فرهنگی متناسب با ارزش های اسلامی و ایرانی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما با خطر جدی مواجه است، تصریح کرد: دشمن امروز با همه توان خود برای منحرف کردن نسل جوان و همچنین سست کردن بنیان خانواده تلاش می کند.

وی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و چالش های فرهنگی دشمن را ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی فاخر دینی و اسلامی دانست و ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و همچنین فضای مجازی افکار جوانان ما را تسخیر کرده است و این موضوع هشدار بزرگی برای همه متولیان فرهنگی کشور است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مبانی دینی و ارزش های الهی نیز باید با شیوه ای هنرمندانه و جذاب در جامعه ترویج شود، بیان داشت: اگر در بیان مبانی دینی از شیوه های نوین و ابزارهای کارآمد بهره گیریم به حتم اثرات مطلوبی در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود. 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی و انقلابی قرار دارد، بیان داشت: عزت و عظمت امروز اسلام و انقلاب مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیان در دوران های مختلف است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که شیعه در طول تاریخ همواره مظلوم بوده است، افزود: اهل بیت(ع) در دوران عمر با برکت خود همواره در خفا و رنج های فراوان از اسلام ناب حراست کردند تا امروز اسلام ناب در جهان فراگیر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

حجت الاسلام شکریان بیان داشت: دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ به خصوص در حوزه فرهنگ غنی دینی و اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد، به همین دلیل باید همه متولیان امور فرهنگی با همدلی و همزبانی برای تولید محصولات و تولیدات فاخر فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، توسعه و تقویت فرهنگ و باورهای دینی در کشور را امری اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: دین مبین اسلام در همه ابعاد مختلف جوامع بشری دارای برنامه و راهبرد است و از این ظرفیت عظیم فرهنگی باید به صورت تمام و کمال بهره جست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha