شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء

حوزه/ استاد حوزه خواهران مازندران گفت: خداوند مودّت و رحمت را بین انسانها قرار داده، تا قلوب را به هم نزدیک کند و این "جعل" الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، خانم یزدان پناه، استاد حوزه  مازندران در نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) آمل در تفسیر آیه 21 سورم روم، بیان کرد: بر اساس این آیه، زن و شوهر مایه سکون و آرامش یکدیگرند؛ پس باید در زندگی به گو نه ای رفتار کنند تا این آرامش در خانواده پایدار باقی بماند.

وی گفت: در آیه 29 روم، در خصوص همسران لفظ "مودّت" آمده و کلمه محبت به کار نگرفته شده ؛ چرا که  آثار مودّت در رفتار است، اما محبت و عشق، علاقه قلبی و درونی می باشد.

این استاد حوزه مازندران در ادامه اعلام کرد: نکته حائز اهمیت دیگر در این آیه این است که مودّت و رحمت هر دو از عواطف مثبت می باشند؛ اما رحمت، در جایی است که دو نفر حضور داشته و یکی از آن ها احساس نیاز کرده و طرف دیگر نیازش را برطرف می نماید. وقتی که زن نیازی دارد، رحمت در مرد زمانی ظاهر می شود که نیاز او را برآورده نماید و در زن هم نسبت به مرد چنین رابطه ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: خداوند در این آیه لفظ "جعل" به کار برده که بیانگر این است که خداوند مودّت و رحمت را بین انسانها قرار داده تا قلوب را به هم نزدیک کند و این جعل الهی است.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: در زندگی زناشویی همسران باید احساسات خود را بیان کنند تا در میان آن ها مودّت و رحمت برقرار شده و زندگی شان به سکونت و آرامش برسد.

اانتهای پیام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha