جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدی

حوزه/ نخستین نشست تخصصی مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، عبادی، معاون مرکز مهدویت مازندران، در نشست با طلاب مدرسه علمیه خواهران مازندران، ضمن بیان ضرورت آگاهی طلاب از مباحث مهدویت اظهار کرد: وجود شبهات وارده در فضاهای مجازی و روشی که جریان اسلام ستیزی در جنگ با شیعه در پیش گرفته، می طلبد که طلاب و روحانیون در حوزه های علمیه مجهز به علم تخصصی مهدویت شده تا بتوانند قاطعانه در برابر هجمه های فکری و عقیدتی دشمن ایستادگی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این مسئله که عموم جامعه، طلاب را به عنوان سربازان امام زمان(عج) می شناسند و این وظیفه طلاب را مضاعف می کند، اعلام کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید همواره در صحنه حضور داشته تا  اگر بدعتی در جامعه ایجاد شد، پاسخگو باشند.

معاون مرکز مهدویت مازندران با اشاره به ضرورت معرفت به امام زمان(عج) گفت: طلاب و مبلغین دین باید چنان در اصول و عقاید دینی قوی باشند تا بتوانند فرقه های انحرافی را به راحتی شناخته و معرفت واقعی و عمیق نسبت به امام زمان(عج) پیدا کنند.

وی با بیان این که مهدویت و عاشورا با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند، اظهار کرد: لازم است که بر منبرها از پیوند مهدویت و قیام کربلا سخن گفته شود و قطعا محرم و صفر  فرصت بسیار مناسبی برای جذب و هدایت قلبهای آماده است.

عبادی در پایان با تاکید بر وجود آفات و شبهاتی که در عرصه مهدویت وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل وجود آفت های مباحث مهدویت، عدم پاسخگویی جامع به شبهات دشمنان در این خصوص است؛ لذا وظیفه طلاب این است که به صورت تخصصی و مسلح به علم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha