جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام توحيدي

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوي فرق و اديان گفت: مرجعیّت، سرچشمه اصلی قدرت شیعه است که با پافشاری بر اصول و اعتقادات محکم، از دین دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين توحیدی، در نشست «بررسی نقش روحانیت در احیاء عزاداری و مبارزه با بدعت ها» که در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد برگزار شد، اظهار كرد: مرجعیّت شیعه، سرچشمه اصلی قدرت تشیع است که با پافشاری بر اصول و اعتقادات محکم، از دین و تفکّرات شیعی دفاع می کند.
این محقق و پژوهشگر حوزوي با اشاره به نتیجه تحقیق سازمان «سیا» مبنی بر این که «شیعیان در طول تاریخ هیچ گاه با حاکمان غیراسلامی بیعت نکرده اند»، ابراز کرد: علت این که شیعه هم چنان در برابر حکومت های مستکبر زمان ایستاده، این است که از رهبران زنده و آگاه پیروی می کند.
وي عنوان کرد: دشمن نمی تواند عزاداری را از مردم بگیرد و بر این اساس به فکر انحراف محتوایی این جلسات افتاده و برنامه های گسترده ای را در این زمینه شروع کرده است.
 استاد و محقق حوزوي، روحیه اطاعت پذیری از رهبران دینی را یکی از مهم ترین ابزارهای تشیّع در پیشبرد اهداف خود دانست و تصریح کرد: دشمن می خواهد با این بیان که «حرف های علما و رهبران، از خودشان است و حرف اسلام نیست»، این ابزار بی بدیل را ناکارآمد کند.
حجت الاسلام  والمسلمين توحیدی در تبیین اهمیت مراسم عزاداری در زنده ماندن تشیّع، مخالفت رضاخان با روحانیت، حجاب و عزاداری را یادآور شد و گفت: اگر این امور برای یک حکومت طاغوتی بدون ضرر بود، هرگز با آن مخالفت نمی کردند.
فلسفه عزاداری، تعلیم و تعلّم، عبرت آموزی و احیاء شعائر الهی
وي ضمن تأکید بر نقش عزاداری اهل بیت (ع) در نشر معارف و عقاید اسلامی و انتقال روحیه شجاعت و شهادت طلبی به مردم، اظهار کرد: طلاب باید با هر نوع انحرافی مبارزه کنند و اجازه ندهند معارف پاک و انسان ساز تشیّع دستخوش بدعت های شوم دشمنان و افراد ناآگاه شود.
حجت الاسلام و المسلمين توحيدي، تعلیم و تعلّم، عبرت آموزی و احیاء شعائر الهی را مهم ترین فلسفه های مجالس عزاداری برشمرد و با یادآوری فعالیت رو به رشد شبکه های وهابی و الحادی، گفت: این وظیفه روحانیت است که به شبهات مطرح شده در شبکه های ماهواره ای و مجازی پاسخ گوید و این مهم با کمرنگ شدن نقش روحانیون در مجالس عزاداری همخوانی ندارد.
برپایه این گزارش، پاسخ به پرسش های مطرح شده از سوی طلاب مدرسه حضرت مهدی (عج) توسط سخنران اين مراسم، پایان بخش نشست علمی «بررسی نقش روحانیت در احیاء عزاداری و مبارزه با بدعت ها» بود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha