جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 399271
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
ماموستا کریمی

حوزه/ یکی از علمای اهل سنت کردستان گفت: بزرگداشت و اشک ریختن بر مظلومیت امام حسین(ع) و برپایی راهپیمایی اربعین و زیارت ایشان بدعت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه" از مشهد، ماموستا عبدالسلام کریمی ، استاد حوزه و دانشگاه، در نشست علمی اربعین از دیدگاه اهل سنت  در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، حادثه عاشورا و رسالت پیامبر(ص) و جنایت های تکفیرها را حوادثی فراموش نشدنی در تاریخ اسلام خواند و اظهار کرد: بزرگداشت و اشک ریختن بر مظلومیت امام حسین(ع) و برپایی راهپیمایی اربعین و زیارت ایشان بدعت نیست.

وی با بیان اینکه تکفیری ها، مسلمان شیعی و سنی را رافضی و خود را سلفی می دانند ، ابراز کرد: آنچه امروز رهبران تکفیری از آن به عنوان سلف یاد می کنند، باطل است و از بنی امیه و بنی عباس درس گرفته اند.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه  امام حسین(ع) یک فرهنگ و مکتب است، افزود: اگر حرکت ایشان از سمت مدینه به کربلا  انجام  شد، امروز جاهلیت عرب قبل از رسالت پیامبر(ص) را در سراسر دنیا شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه هر کس در خط ابولهب باشد، نتیجه ای جز سرنوشت ابولهب نخواهد داشت ، افزود: امروز تکفیری ها با ذبح کردن شماری از مسلمانان در کشوری های اسلامی شعار جهاد سر می دهند، در صورتی که جهاد در مکتب اسلام تعریف دیگری دارد .

این استاد  دانشگاه افزود: در مکتب اسلام جهاد در راه خدا دفاع از ناموس و کشور و خانه  بیان شده است، در حالی که تکفیری ها و داعش به مردم بی گناه حمله می کنند.

وی با بیان اینکه تکفیری ها، امروز سخن  از امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) را بدعت می دانند، ابراز کرد: این در حالی  که بدعت همان رفتار زشت و ناپسند آل سعود است که آقایان وقتی به یکدیگر می رسند بینی یکدیگر را می بوسند.

این محقق دینی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام پیرامون امام حسین (ع) و تواتر آن در بین شیعه و سنی گفت: علمای شیعه و سنی درباره حدیث «حسین منی و انا من حسین»  اعتراف    به مقام و جایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اکرم(ص) اشاره  دارد.

گفتنی است نشست علمی دیدگاه اهل سنت پیرامون اربعین امام حسین (ع) با حضور اساتیدحوزه و دانشگاه شیعه و اهل سنت در بنیادپژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha