جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار

حوزه/ مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اربعین امام حسین(ع) احیای فرهنگ استکبارستیزی دانست و گفت: فرهنگ امام حسین(ع) و اربعین متعلق به آزادی خواهان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، امروز در نشست علمی دیدگاه اهل سنت پیرامون اربعین امام حسین(ع)، در مشهد تاکید کرد: فرهنگ امام حسین(ع) و اربعین متعلق به آزادی خواهان جهان  همه کسانی است که در مقابل زور و استکبار در طول تاریخ ایستادگی کردند.

وی  ابراز کرد: زیارت اربعین از اعتقادات شیعه است و اهل سنت نیز به بزرگداشت اربعین معتقد هستند.

این محقق حوزوی با اشاره به اینکه عاشورا در حفظ اسلام نقش مهمی داشته است، افزود: حضرت محمد (ص)  اسلام را تاسیس کردند و امام حسین (ع) با حادثه عاشورا بقای اسلام را تا قیامت تداوم بخشیدند و در نتیجه شهادت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان در کربلا ضامن بقای اسلام شد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به مقایسه بنی امیه و وهابیت امروزی پرداخت که با کلیت اسلام مشکل دارند و به نوعی برای ایجاد جنگ مذهبی تلاش می کنند و چهره اسلام را در دنیا زشت نشان می دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد اربعین امام حسین(ع) موضوع زیارت است، افزود: اگر کسی حتی دارای کمترین درجه علمی  باشد بازهم حرف وهابیت را بر نمی تابد که زیارت را بدعت و شرک می دانند ، زیرا امروز بر همگان روشن  است که ذهن این نوکران استکبار پر از دروغ های جبهه کفر و مخالف اسلام است .

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار افزود: پیرامون احترام به مقام امام حسین (ع) و زیارت ایشان در کتاب ها و صحاح سته اشاره و ثواب این زیارت نیز بیان شده است.

وی با بیان اینکه اربعین امام حسین (ع)  احیای فرهنگ حسینی به معنای فرهنگ قرآنی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی است، تصریح کرد: این فرهنگ، پیام «هیهات منا الذله»، امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و شهادت را به ما می رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha