چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ویزای اربعین/پاسپورت

حوزه/ مسئول کنسولگری عراق در قم گفت: روزانه ۲ هزار ویزای گروهی که شامل ۸ الی۹ هزار نفر است در این کنسولگری صادر می شود و پیش بینی ما این است که این آمار در روزهای پایانی افزایش چشمگیری داشته باشد.

محمد طارق محمد در گفت وگو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه با دستور ابراهیم جعفری، بعد از دستور وزارت خارجه عراق و با هماهنگی سفیر عراق در ایران و سازمان حج و عتبات جلساتی برگزار شد و نتیجه این جلسه راه انداز 12 کنسولگری موقت در ایران برای سهولت خدمت به زائرین اربعین  بود.

وی با بیان اینکه این12کنسولگری در شهرهای تبریز، ایلام، سوسنگرد،کرج، شیراز، ورامین، ساری، رشت، اصفهان، کرمان، آبادان و قم می باشد عنوان کرد: مهمترین هدف مسئولین کشور عراق ارائه بهترین خدمات به زائرین ایرانی  به خصوص در اربعین است.

طارق محمد با بیان اینکه وظیفه سفارت برای ارائه خدمت رسانی بهتر به زائرین بسیار مهم و سنگین است و کار دشواری را در پیش دارد، اظهار داشت: سفیر عراق در ایران به صورت مداوم پی گیر فعالیت های کنسولگری های موقت است تا فعالیت ها به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

مسئول کنسولگری عراق در قم با بیان اینکه یکی از برنامه ها مداوم سفیر عراق، سرکشی به کنسولگری مرزها و رسیدگی به مشکلات احتمالی پیش روی زائرین اربعین است، گفت: باید از همکاری مسئولین وزارت خارجه، سازمان حج و زیارت  و مردم شریف ایران قدر دانی و تشکر کرد و  همه ما یک هدف را دنبال می کنیم و آن هم ارائه خدمت به زائرین حسینی(ع) است.

وی با بیان اینکه روزانه 2 هزار ویزای گروهی که شامل 8  الی9 هزار نفر است در این کنسولگری صادر می شود  گفت:  پیش بینی ما این است که این آمار  در روزهای پایانی، افزایش چشمگیری داشته باشد و این به دلیل استقبال مردم برای حضور در اربعین است.

طارق محمد با بیان اینکه این کنسولگری به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به زوار اربعین است عنوان کرد: افتتاح پروژه قطار ریلی تهران و کربلا مهمترین خبری بود که در این روزها شنیده شد و قطعا این نوع خدمات باعث خوشحالی و دلگرمی زائرین و مسئولین دو کشور برای ارتباط بیشتر و مؤثر تر در پروژه های دیگر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: مهمترین مسئله در کنار همه موضوعات، امنیت است و امیدواریم  شاهد حادثه ای در اربعین نباشیم؛ همه نیروهای دو کشور در حال تلاش می باشند تا فعالیت ها به خصوص در بحث  امنیت به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha