جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون فرهنگی مسجد جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به نیاز سنجی و مخاطب شناسی صورت گرفته امسال ۳۰ روحانی مبلغ متخصص و زبان دان همچنین آشنا با مسائل مهدویت در موکب مسجد مقدس جمکران حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  عباس ابراهیمی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: مسجد مقدس جمکران با تمام ظرفیت خود از 12 ماه صفر تا اربعین آماده ارائه خدمات اسکان و پذیرایی از زائران اربعین قبل از تشرف به کربلا است بر این اساس خدمات اسکان به دو صورت گروهی و عمومی ارائه می‌شود.

وی افزود: در اسکان عمومی زائران و مسافران شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران با ظرفیت روزانه 4 هزار نفر و نیز اسکان گروه‌ها و کاروان‌ها در قالب کاروان‌های خواهران 250 نفر و برادران 400 نفر ظرفیتی است که برای خدمات دهی به زائران و مسافران همراه با پذیرایی در این ایام ارائه می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری نمایشگاهی در ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت: 12 عنوان بروشور نیز ویژه ایام اربعین در بین زائران و نمازگزاران توزیع می‌شود، توجه به برنامه‌های قرآنی در مسجد مقدس جمکران و موکب از دیگر برنامه‌های مورد تاکید در این ایام است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: راه اندازی موکب ویژه کودکان در مسجد مقدس جمکران برنامه دیگری است که به طور جدی در دستور کار است که در ادامه آن برنامه‌هایی همچون نمایش لالایی‌های عاشورایی، نمایش خلاق روضه مادربزرگ و نمایشی ویژه گرامیداشت حضرت رقیه (س) نیز از دیگر برنامه‌هایی این ایام برای کودکان است.

وی به برنامه‌های موکب مسجد مقدس جمکران در عمود 1070 در کربلا اشاره کرد و افزود: استفاده از حضور 30 مبلغ داخلی و بین‌المللی در موکب از جمله برنامه‌هایی است که در ابعاد بین‌المللی انجام می‌شود تا علاوه بر زائران ایرانی و عرب زبان دیگر زائران نیز از این خدمات بهره مند شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه ارائه خدمات مبلغان به زائران غیرایرانی از مهم‌ترین خدماتی است که در طول سال نیز مورد توجه معاونت فرهنگی مشجد مقدس جمکران است تصریح کرد: 50 مبلغ به زبان‌های اردو، عربی، ترکی، انگلیسی و اسپانیایی در طول سال در واحد تکریم زائران غیر ایرانی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 100 خادم فرهنگی و 30 مبلغ در موکب مسجد مقدس جمکران اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی را عهده دار می باشند، یادآور شد: برپایی مراسم اقامه نماز در سه وعده، برپایی محفل قرآن و ادعیه، روضه خوانی و سخنرانی مذهبی از دیگر برنامه های موکب است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این مکان مقدس در فضای مسجد و فضاهای پیرامونی است افزود: در چشم‌انداز مسجد مقدس جمکران برنامه‌های ویژه‌ای در مناسبت‌های مختلف پیگیری می‌شود و از آنجا که اربعین جاذبه ویژه‌ای در خود دارد از همین رو برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران با محوریت شعار "مع امام منصور" پیگیری می‌شود.

وی از برگزاری مراسم تشییع شهدا در روز اربعین در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این مراسم در روز اربعین ساعت 15/30 از میدان آل یاسین انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص) تا صحن جامع مهدوی بوده و پس از آن برنامه سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی حضور راویان انتظار در بلوار پیامبر اعظم (ص)، تبلیغ چهره به چهره، حلقه‌های معرفت و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین برشمرد و ادامه داد: برنامه‌ای ویژه با عنوان هیئت نوجوانان در شبستان کاظمین مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد : مسجد مقدس جمکران در خصوص بحث پیاده روی عمومی حرم تا جمکران هیچ برنامه خاصی ندارد و ورودی در این مساله نخواهد داشت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha