یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 نشست زندگی دوم (فضای مجازی) و رسالت طلبه ها در مدرسه علمیه قدسیه بهشهر

حوزه/ نشست زندگی دوم (فضای مجازی) و رسالت طلبه ها در مدرسه علمیه قدسیه بهشهر برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، آقای عبدی از اعضای جامعه المصطفی العالمیه با بیان سخنی از حضرت علی علیه السلام که فرمودند" اعوذ بالله من علم لاینفع" اظهار داشت: طلبه علاوه بر خود سازی، باید به فکر اصلاح و ساختن دیگران هم باشد؛ تا رویکرد مردم به اصول و ارزشهای دینی و اعتقادی کمرنگ نشود. که این امر  مستلزم آگاهی به زمانه است.

  وی با اشاره به موضوع جهانی سازی در عصر حاضر تصریح کرد: امروزه فقط 10 درصد استفاده از تلفن های همراه برای مکالمه است و 90 درصد آن برای تغییر فرهنگ و ایجاد فرهنگ جدید است. همچنین مغز تنها عضوی از بدن است که هیچ وقت پیر نمی شود و هرچه بیشتر از آن استفاده شود، بیشتر کار می کند و فعال تر می شود؛ در حالی که در حال حاضر، متاسفانه انسان ها از این عضو بدن کمتر استفاده نموده  و همه ی کارهای خود را به ابزار و موبایل واگذار می کنند.

وی  با تشبیه جریان رسانه ای امروزه به سونامی بیان داشت: زلزله و سونامی هر دو یکی است با این تفاوت که زلزله در خشکی و سونامی در دریا رخ می دهد؛ و سونامی ویران کننده تر و اثرات و تبعات بعدش خیلی بیشتر است.

  عبدی ادامه داد: با توجه به این که استفاده از ابزاری مثل تلفن همراه اجتناب ناپذیر است راهکارهای را در بهینه استفاده کردن از آن ها می توان در نظر گرفت که مدیریت استفاده درست  از این ابزار و  همچنین تبدیل تهدیدها به فرصت از جمله آن می باشد.

  وی در پایان با بیان حدیثی از امام رضا علیه السلام که فرمودند "خدا رحمت کند بنده ای را که امر ما را احیاء می کند" خاطر نشان کرد: ما طلبه ها نباید با افراد مبارزه کنیم؛ بلکه باید با باورهایشان بجنگیم؛ زیرا افراد با باورهایشان زندگی می کنند. اگر بتوانیم باورهایشان را تغییر دهیم خود افراد هم تغییر می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha