دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
هنر دینی

حوزه/ مدیر موسسه یاران جوان صیاد، نگاه انقلابی را لازمه توسعه هنر دینی خواند و گفت: باید به هنر اسلامی به عنوان یک باور نگاه کرد.

مصطفی زارعی، از کارشناسان حوزوی فضای مجازی و رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به فرارسیدن بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل‌قلم، سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، مهم‌ترین نکته در شخصیت این شهید عزیز را نگاه تحولی او اعلام کرد.

مدیر موسسه یاران جوان صیاد ادامه داد: هر آنچه از شهید مرتضی آوینی در خصوص آثار هنری، متن و نقدی برجای‌مانده، همه را باید در حوزه دریافت ایشان از انقلاب اسلامی تعریف کرد.

کارشناس رسانه و مجازی در خصوص تفاوت هنر اسلامی و هنر غرب در نگاه شهید آوینی گفت: این شخصیت بزرگوار به انقلاب اسلامی به‌عنوان یک باور نگاه می‌کرد که باید در مقابل سیطره فردی، هنری و اندیشه غرب تمام‌ قد ایستادگی کند.

وی به دیدگاه تمدنی شخصیت شهید آوینی اشاره کرد و افزود: این نگاه متفاوت را نیز در مجموعه مقالات او که با موضوعاتی همچون، روشنفکری، فرهنگ، تهاجم فرهنگی، آینده بشریت، سیطره برجهان است را می‌توان مشاهده کرد.

زارعی، مهم‌ترین اثر شهید آوینی را روایت فتح اعلام کرد و افزود: در این فیلم به واقعیت کلمه می‌توان به شخصیت این فرد دست پیدا کرد، که چنین رشد و پیشرفتی را در خود می‌دید.

وی، مهم‌ترین شاخصه هنر اسلامی از نگاه شهید آوینی هنر انقلاب اسلامی اعلام کرد و در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان هنر اسلامی را ترویج داد؟، اظهار داشت: با داشتن نگاه انقلابی گری و ایجاد سیطره فرهنگی می توان به این امر مهم دست ‌یافت.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha