پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی شک لازمه مقاومت عزتمندانه در برابر دشمن و تقویت عزت ملی، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و عملی ساختن آن است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تاکیدات ویژه چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب به مردم و مسئولان مبنی بر لزوم توجه جدی به اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: برای این که بتوانیم اهداف مورد رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم، باید قبل از هر چیز برنامه ریزی مناسب داشته و در وهله بعد، ضمن توجه به ظرفیت های خودمان و بهره گیری از آن ها، در اندیشه حل مشکلات اقتصادی باشیم.

وی بر لزوم دخالت و مشارکت هر چه بیشتر توده های مردم در عرصه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: توجه بیشتر به مردم و استفاده از توان آن ها می تواند برای ما نقطه قابل اتکای بسیار کلدی و قابل توجهی باشد همچون زمان جنگ تحمیلی که با تشکیل بسیج و وارد کردن آن ها به عرصه نبرد ، توانستیم جریان جنگ را به سود خود عوض کنیم.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز هم برای مقابله با فشارهای دشمنان باید بیش از پیش مردم را در جریان مسایل اقتصادی کشور دخالت دهیم و این را هم باید بدانیم که به تعبیر رهبری معظم ، آمریکا و دشمن به طور کلی قابل اعتماد نیست.

وی همچنین با تاکید بر این که لازمه توجه به اقتصاد مقاومتی نیز تکیه بر خدا و توان مردمی خودمان است، گفت: کشور ما دارای بهترین و بیشترین ظرفیت نیروی نخبه انسانی و نیز منابع طبیعی و خدادادی است و اگر همت و برنامه ریزی درستی برای به فعلیت رساندن این ها وجود داشته باشد ، ما نباید در مباحث اقتصادی به مشکل جدی بربخوریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha