سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سردار سید محمد تقی شاهچراغی

حوزه/سردار شاهچراغی با تاکید بر ضرورت تقویت جبهه مقاومت، گفت: متأسفانه در فضای عمومی کشور برخی همگام با دشمنان، به صورت خزنده برای ایجاد یاس و ناامیدی در مردم کار می کنند، که چرا ایران در جبهه مقاومت حضور مستشاری دارد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از سمنان، سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه استان سمنان، روز گذشته در مجمع علما و روحانیون شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، در اردوگاه فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد، با تبریک اعیاد شعبانیه، از تشکیل ستاد کمک مردمی به جبهه مقاومت خبر داد و به تبیین مواضع نیروهای جبهه مقاومت در دفاع از حریم آل الله پرداخت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ضمن، روحانیت را پرچمدار انقلاب و نظام معرفی کرد و گفت: جبهه اعتقادی و فرهنگی شرایط بسیار پیچیده ای دارد و یکی از اهداف نظام سلطه با توجه به در تقابل بودن با نظام جمهوری اسلامی، کار در این عرصه و کند کردن حرکت و خیزش عظیم مردمی و روحانیت که در حقیقت پرچمدار این حرکت اند، می باشد.  

وی افزود: دشمن در راستای تخریب باورها و اندیشه های مردم با بهره گیری از احادیثی چون "من لا معاش له لا معاد له" سعی در تضعیف جبهه مقاومت دارد و روحانیت به عنوان حافظ و پرچمدار اسلانم ناب باید در این عرصه تلاش و مجاهدت نمایند.

تلاش آمریکا برای تضعیف ایران در منطقه

سردار شاهچراغی ادامه داد: حوادث کشور های منطقه که از سوی گروه های تروریستی داعش و القاعده به سرکردگی آمریکا و انگلیس رخ می دهد تنها به جهت تضعیف نظام و انقلاب است، چون دشمن فهمیده که تنها انقلاب اسلامی برایشان خطر آفرین است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درگیری های موقت در افغانستان، عراق و  اکنون در شمال آفریقا، رویکرد جدید تکفیری ها است که نیم نگاهی به آفریقا دارند و آمریکایی ها در اهداف کلان خویش به خاطر منابع سرشار و عظیم انرژی با حمایت از داعش آنجا را مرکز ثقل این گروه تروریستی قرار داده اند.

انتقاد از تضعیف جبهه مقاومت

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: متأسفانه در فضای عمومی کشور برخی همگام با دشمنان، به صورت خزنده برای ایجاد یاس و ناامیدی در مردم کار می کنند، که چرا ایران در جبهه مقاومت حضور مستشاری دارد.

سردار شاهچراغی تصریح کرد: اگر خدای ناکرده قرار باشد این شرایط را در ایران داشته باشیم، برای ما هزینه زیادی خواهد داشت و به فرموده رهبر معظم انقلاب"اگر مدافعین حرم نبودند ما امروز در داخل کشور جنگ داشتیم".

چند خواسته از روحانیون

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم  رهبری مبنی بر این که "ما از یک پیچ تاریخی در حال عبور هستیم و باید مسائل و جریانات منطقه را رصد کنیم"، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیشترین شهید نسبت به جمعیت، از قشر روحانیت بود و آنها پیشتاز در این عرصه بودند و اکنون چند انتظار از علما و روحانیون دارم، اول این که برای نصرت مدافعین حرم دعا کنید و هم از مردم در امر دعا کمک بخواهید، دوم در مساجد و سخنرانی ها به مردم اطلاع رسانی کافی داشته باشید و نسبت به تشکیل ستاد جبهه مقاومت و سازماندهی کمک های مردمی از ظرفیت های پایگاه و هیئت امنای مسجد کمک بگیرید تا ان شاءالله بتوانیم در این عرصه مفید باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha