شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاهچراغ

حوزه/ جشن عبادت دو هزار نفر از پسران دانش آموز استان فارس باعنوان "شکرانه"، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، این برنامه خلاقانه حاصل تحقیق و پژوهش واحد جوانان و نوجوانان آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهماالسلام) در حوزه های روان شناسی، هنری، تولید محتوا و جلوه های سمعی و بصری  بوده و برای اولین بار به این روش در سطح کشور،  به اجرا درآمد.

 در این برنامه نوجوانان با استقبال توسط خدام آستان مقدس وارد حرم مطهر شده و با حضور در رواق دارالذکر، در برنامه ای که به صورت ترکیب روایتگری، اجرای تئاتر همراه با نمایش فیلمی به صورت گذرا و تاثیرگذار در جریان وقایعی که از ابتدای خلقت تاکنون رخ داده، شرکت کردند. در این برنامه، روایتی هنرمندانه با محتوایی غنی بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین (علیهم السلام)، با موضوع زندگی پیامبران الهی، رابطه انسان و تکلیف الهی و آشنایی با تکلیف در ادیان الهی مختلف، به مدت 60 دقیقه به نمایش گذاشته شد.

 حوادث مهم تاریخی و دینی از قبیل آفرینش حضرت آدم، هبوط حضرت آدم و حوا، شکستن بت ها توسط حضرت ابراهیم(ع)، شکافتن دریا توسط حضرت موسی(ع)، کشتی حضرت نوح(ع)، معجزه حضرت عیسی(ع)، به نبوت رسیدن پیامبر اکرم (ص) ، معرفی و به امامت رسیدن امیرالمومنین امام علی علیه السلام توسط پیامبر در غدیرخم و... تا غیبت حضرت مهدی عجل ا... تعالی فرجه الشریف و وظایف نوجوانان و جوانان در زمان حال و آینده، بخشی از محتوای برنامه اصلی آیین جشن تکلیف نوجوانان استان فارس، در حرم سیدالسادات الاعاظم(ع) است.

براساس اعلام روابط عمومی حضرت احمد بن موسی(ع)، بیان احکام ویژه نوجوانان توسط اساتید علوم دینی، پاسخگویی به سئوالات نوجوانان پیرامون مسائل شرعی، اهدای پذیرایی متبرک آستان مقدس، شرکت در برنامه حرم شناسی و حضرت شناسی، زیارت ضریح مطهر حضرت احمدبن موسی (علیه السلام ) و اقامه  نماز شکر در کنار ضریح مطهر، حضور در نماز باشکوه جماعت، بازدید از موزه و کبوترخانه حرم مطهر و اجرای کارگاه آموزشی ویژه والدین دانش آموزان، از دیگر ویژه برنامه های آیین جشن های تکلیف در سومین حرم اهل بیت(ع) است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha