سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شاهچراغ

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ویژه برنامه های سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران با اشاره به 17 رجب، سالروز سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع)، به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت و  اظهار داشت: با هماهنگی با تولیت‌های آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد جمکران برنامه‌هایی به مناسبت شهادت احمد بن موسی(ع) در این اماکن برگزار می‌شود.

وی در ادامه، اجرای تعزیه خوانی فردا 5 اردیبهشت در مقابل درب کتابخانه باب الرضا(ع)، لاله گردانی توسط خدام افتخاری در روز دوشنبه 6 اردیبهشت‌، برپایی دستجات عزاداران و نیز تجمع در حرم مطهر و سخنرانی آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را از برنامه ایام شهادت حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) درمورد فعالیت های فرهنگی نیز گفت: این معاونت در راستای ترویج فرهنگ و گفتمان‌های دینی و مذهبی، اقدام به راه‌اندازی بخش‌های مختلف فرهنگی، مشاوره‌ای، رفع شبهات و برگزاری مراسم ازدواج آسان در حرم مطهر شاهچراغ(ع)  کرده است.

وی افزود: راه اندازی بخش های فرهنگی با حضور کارشناسان روحانی توانمند، ایجاد فضای مناسب برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی  و نیز ارائه خدمات مشاوره ای  تربیت کودک و نوجوانان از دیگر برنامه های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.

حجت الاسلام سلامی ادامه داد: در بخش کودکان نیز با همکاری آموزش ‌و پرورش، آئین اعتکاف دختران با حضور 7 هزار و 252 دختر و 5 هزار پسر دانش آموز برگزار شده است.

وی در پایان  از برپایی مسابقه عکس با محوریت حرم مطهر با همکاری بسیج رسانه  و بسیج هنرمندان خبر داد و گفت: فراخوان شرکت در این دوره از مسابقات فرهنگی و هنری از یکم اردیبهشت ماه اعلام و تا بیستم همین ماه، ادامه خواهد داشت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در پایان افزود: برگزاری همایش تکفیری ها در خرداد ماه، با حضور اساتید برجسته از قم و نیز پخش  فیلم های مذهبی در قالب  فرهنگ نما، از دیگر برنامه های در دست اجرای این معاونت است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha