جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با مسئولان ورزش و ورزشکاران استان فارس

حوزه/ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تفریحات سالم، گفت: اگر انسان به این بخش نرسد، حتی درارتباط با خدا، خانواده و مسئله تلاش برای معیشت هم نقصان ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با مسئولان ورزش و ورزشکاران استان فارس، با بیان این که علم از ارزش های اساسی در دین مقدس اسلام است که به آن بسیار اهمیت داده شده تاجایی که برای هر مرد و زن مسلمان به عنوان فریضه معرفی شده است، ابراز داشت: کسانی که از علم برخوردارند چه دردایره مسائل دینی و معرفتی و اموری که مربوط به جهات تربیتی اسلامی است و چه علوم دیگر، با شرط این که علم نافع و مفید باشد دارای ارزش هستند.

 تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، علم و تقوا را مکمل یکدیگر دانست و  ادامه داد: اگر علم توام با اخلاق و معنویت باشد، بدون شک چراغ فروزان حرکت به سمت سعادت است و رسیدن به هدف متعالی را تضمین می کند.

عضوشورای حوزه علمیه استان فارس در ادامه افزود: ورزش نیز یک ارزش بسیار بالا از دیدگاه اسلام است تا حدی که در روایت اسلامی، بخشی برای تفریحات سالم که عمده ترین آن رشته های مختلف ورزشی است، تنظیم کرده اند.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع)، ادامه داد: حضرت، اوقات شبانه روز را به بخش های "ارتباط با خدا و عبادت"، "ارتباط با خانواده"، "مسائل معیشتی" و "تفریحات سالم" تقسیم بندی کرده اند.

عضو خبرگان رهبری سپس به اهمیت بخش مربوط به "مسائل معیشتی" براساس آموزه های اسلام اشاره کرد و گفت: معاش امر مهمی است؛ به گونه ای که فردی که تلاش می کند برای این که معاش خود و کسانی که تحت تکفل او هستند را تامین کنند مثل کسی است که مجاهد فی سبیل الله است.

آیت الله دستغیب همچنین مسئله اشتغال و کار را بسیار حائز اهمیت دانست و  افزود: هرجامعه ای جامعه ای شور و شوق کار و تلاش و فعالیت درآن نباشد و رکود پیدا کند، رو به نابودی است و درهمین راستا هرچه رونق کار بیشتر شود، دارای ارزش بالاتری است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان به اهمیت تفریحات سالم نیز اشاره کرد و گفت: اگر انسان به این بخش نرسد، حتی در ارتباط با خدا، خانواده و مسئله تلاش برای معیشت هم نقصان ایجاد می شود و به همین دلیل رسیدگی و ساماندهی کامل آن مسئله مهمی است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha