سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب و عفاف ریحانه النبی(س)

حوزه/ رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی(س) تصریح کرد: بی شک تضعیف عفاف و حجاب به سست شدن باورهای انقلابی جامعه می انجامد.

حجت الاسلام  محمد مهدی ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با ابراز تاسف از این که متاسفانه در زمینه حجاب و عفاف با وجود همه تلاش های صورت گرفته چندان عملکرد متناسبی با اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی نداشته ایم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما معروف به انقلاب چادری ها بود ولی امروز از ناحیه مظاهر بدحجابی و بی عفتی خطر جدی را مشاهده می کنیم که حقیقتاً پایه های انقلابی بودن ما را دچار چالش جدی می سازد.

وی افزود: یکی از مباحث مهمی که باید برای عموم به خوبی تبیین شود و در این میان حوزویان رسالت مهمی برعهده دارند این است که حجاب را یک پدیده تک بعدی به مردم معرفی نکنند ، چنان که می دانیم اندیشه امام و رهبری و علما و مراجع تقلید نیز این گونه نبوده و نیست.

این کارشناس مسایل فرهنگی همچنین با تاکید بر این که حجاب یک مساله صرفاً شرعی نیست، گفت: حجاب اساساً نماد حضور و پایبندی انسان مسلمان در جامعه اسلامی است و لذا با مباحث بنیادین و کلیدی ارتباط پیدا می کند؛ از این حیث باید نسبت به ترویج این نماد فراتر از تکالیف شرعی اهتمام داشت و حال آن که متاسفانه در این باره کم کاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که حجاب جزو هویت انقلاب اسلامی و از نگاه دینی نیز از جمله ضروریات دین است، خاطرنشان کرد: از حیث تاریخی نیز که نگاه کنیم متوجه می شویم حجاب داشتن جزو فرهنگ باستانی ایرانیان بوده است و حتی قبل از ورود اسلام به ایران، وضعیت زنان ایرانی نشان می دهد که بانوان ایرانی حجاب داشته اند و در فرهنگ عمیق و کهن ایران این مساله مشهود بوده است.

حجت الاسلام  ابراهیم پور همچنین با بیان این که باید حرکات دشمن در قالب تهاجم فرهنگی را بسیار جدی گرفت و برای مقابله با آن برنامه منسجم داشت، اظهار داشت: به خصوص امروز فرهنگ عفاف و حجاب خط مقدم جبهه ما در برابر تهاجم فرهنگی است ، ضمن آن که نفوذ دشمن در این زمینه تاثیرات بسیار نامطلوبی در کلیت جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) بعد از انقلاب نیز محکم روی مساله حجاب ایستاد ، گفت: از این منظر بسیار ضروری است که طلاب و حوزه های علمیه و دلسوزان نسبت به آثار و اندیشه های امام به ویژه در این بُعد ، به نقش و رسالت تاریخی خود عمل کنند و برای حفظ کیان اسلام و جامعه اسلامی جدیت بیشتری به خرج بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha