پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: در ماه مبارک رمضان، باید آماده عملیات فرهنگی باشیم و شرایط را برای استفاده حداکثری جامعه از فرصت به وجود آمده در این ماه فراهم سازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، ماهی که همه بندگان در آن میهمانند و شیطان در غل و زنجیر است.
رئیس  مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که فرصت های بندگی خدا را باید غنیمت شماریم، گفت: در ماه مبارک رمضان،  آماده عملیات فرهنگی باشیم و شرایط را برای استفاده حداکثری جامعه از فرصت به وجود آمده در این ماه فراهم سازیم.
وی درباره فرصت های موجود در رمضان گفت: نخستین فرصت ماه مبارک رمضان میهمانی است؛ خداوند در این ماه همه بندگان را میهمان کرده است، از این رو حقی بر گردن میزبان داریم که خداوند این حق را به نحو احسن ادا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری رمضان را فرصتی برای بخشش گناهان خود و دیگران عنوان کرد و افزود: در این فرصت میهمانی، باید بیش از گذشته به پیشگاه خدا دعا کنیم و استغفار نماییم. رسم میهمان نوازی است که میزبان هرآنچه که میهمان از او درخواست می کند، اجابت نماید.
وی دومین فرصت ماه مبارک رمضان را انس با قرآن برشمرد و گفت: اقشار مختلف مردم باید با این کتاب آسمانی انس داشته باشند، چراکه برنامه جامع زندگی و سعادت است. انس داشتن با قرآن کریم علاوه بر قرائت آن، نیازمند تدبر در آن نیز باشد.
رئیس  مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: والدین باید ضمن انس داشتن خود با قرآن کریم، فرزندان خود را نیز با این کتاب آسمانی همراه سازند.
وی ادامه داد: فرصت سوم ماه مبارک رمضان انس با اهل بیت(ع) است؛ معارف اهل بیت هم راه را به ما نشان می دهد و هم مشکلات ما را برطرف می کند؛ در ماه مبارک رمضان باید بیاموزیم چطور با امام زمان خود ارتباط برقرار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که ارتباط با امام زمان تنها در مسجد سهله و مسجد جمکران و گفتن یا صاحب الزمان نیست، گفت: ارتباط داشتن با امام زمان به این معنی است که در هر زمان و مکانی تکلیف خود را از امام زمان و دین اسلام درست دریافت نمایم.
وی فرصت دیگر موجود در ماه رمضان را تقوای الهی عنوان کرد و گفت: در ماه رمضان ما مأموریم نخوریم و نیاشامیم، در حالی که امکان آن برای ما وجود دارد. اگر سفره ای در پیش روی انسان باز باشد، ولی از آن استفاده نکند، موجب می شود انسان قدرت کنترل پیدا نماید.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: وقتی که انسان ساعت ها خود را از محرمات دور نگه دارد، چشم خود را از نامحرمان جمع کند، موجب می شود که بنیان های خانواده تقویت شود.
وی در ادامه دعا، استغفار و توبه را از دیگر فرصت های رمضان برشمرد و گفت: خدای مهربان، در ماه رمضان فرصتی قرار داده که بندگان خود را از آلودگی ها پاک کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha