یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله بنابی

حوزه / مدیر حوزه علمیه بناب با تاکید براینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، گفت: منویات رهبری تنها راه نجات کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بناب، نشست اساتید و طلاب این حوزه با محوریت حوزه انقلابی در مسجد این حوزه برگزار شد.

آیت الله بنابی ، مدیر حوزه علمیه بناب، در این مراسم به تبیین جایگاه ولایت فقیه و همچنین وظیفه حوزه های علمیه در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

وی در بخش اول سخنان خود با اشاره به آیه شریفه" انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یوتون الزکاة و هم راکعون"( المائدة آیه  55 ) افزود: اولیاء جامعه اسلامی در وهله اول وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام می باشد و بعد از ایشان مومنان مورد اشاره آیه یعنی کسانی که اقامه نماز و ایتاء زکاة در حالت رکوع می کنند که به اتفاق شیعه و سنی منظور امیر مومنان می باشد.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه سخنان خود به آیه" اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم" اشاره کرد و خاطر نشان شد: اطاعت مورد نظر آیه، اطاعت در همه بعد و در همه جوانب می باشد که آیه ابتدا  به اطاعت از فرامین الهی امر می فرماید و در ادامه آیه به اطاعت از رسول الله(ص) که پیام رسان الهی و تبینگر اوامر و نواهی خداوندی است.

این استاد حوزه بیان داشت : عطف اولی الامر به جای رسول بیانگر  یکسان بودن اطاعت از اولیا با اطاعت از رسول الله(ص) می باشد چرا که فعل امر(اطیعوا) یکی بوده و فقط عطف اولی الامر به جای رسول می باشد.

وی در بیان اولی الامر به مقام امیر مومنان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از پیامبر امیرمومنان اولی الامر جامعه اسلامی و مردم بودند که بعد از ایشان فرزندش امام حسن(ع) و بعد این امام برادرشان امام حسین(ع) تا امام عسگری و بعد امام عسگری فرزند ایشان حضرت حجت بن الحسن(ع) اولی الامر مورد اشاره آیه می باشد .

آیت الله بنابی با اشاره به نواب اربعه گفت: در زمان غیبت صغری ، نواب اربعه، نواب خاص امام زمان(عج) و از مصادیق اولی الامر مورد اشاره آیه می باشند.

وی در ادامه به غیبت کبری و توقیع  حضرت اشاره کرد و با خاطر نشان کرد: بعد از غیبت صغری حضرت در توقیع به آخرین نایب خاص فرمودند که از این پس دوران نواب خاص به اتمام رسیده و من بعد علما نایبان عام حضرت در بین مردم می باشند.

مدیر حوزه علمیه بناب گفت: در زمان غیبت علمای بزرگی چون شیخ مفید ها ،شیخ طوسی ها، علامه حلی ها، بهبهانی ها، شهید اول ها ، بروجردی ها نایبان عام امام زمان و اولی الامر مردم بودند.

این استاد اخلاق با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی توسط امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی بالیقین یکی از نایبان حضرت در زمان حاضر بود و بعد از رحلت ایشان، خلف صالحش، مقام معظم رهبری نایب امام زمان و از مصادیق آیه شریفه می باشد.

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و با استدلال های ذکر شده به سخن امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

آیت الله بنابی در بخش دیگر از سخنان خود به نظرات بزرگان در مورد مقام معظم رهبری، شان و منزلت ایشان پرداخت.

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه حوزه و طلبه ها در نظام جمهوری اسلامی و وظایف طلاب و حوزه در قبال این نظام پرداخت و با بیان اینکه انقلابی ماندن حوزه ها و طلاب، به فصل الخطاب بودن فرمایشات رهبری بستگی دارد خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری محجة البیضاء بوده، و راه نجات کشور می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha