یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام مهدی

حوزه/ همایش بین‌المللی «موعود امم و یاوران جهانی صاحب‌الزمان» با حضور بیش از ۲ هزار نفر از طلاب، اساتید و کارکنان جامعه‌المصطفی‌العالمیه و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.

به گزارش «حوزه»، همایش بین‌المللی «موعود امم و یاوران جهانی صاحب الزمان» به همت مدیریت تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

این همایش با محورهای «تربیت، اخلاق و سبک زندگی در جامعه مهدوی»، «نقش اندیشمندان و مبلغان دینی در زمینه‌سازی ظهور»، «اندیشه‌های دینی، سیاسی و حقوقی در جامعه موعودگرا»، «فرهنگ، هنر و تمدن زمینه‌ساز ظهور» و «هنر و رسانه زمینه‌ساز ظهور» برگزار می‌شود.

افتتاحیه همایش بین‌المللی موعود امم تحت عنوان همایش «پیاده‌روی مهدویون المصطفی» برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان این همایش در روز یکشنبه (2 خرداد مصادف با نیمه شعبان) ساعت 7 از گلزار شهدای علی‌بن جعفر علیه‌السلام به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند.

همایش بین‌المللی «موعود امم» در روز نیمه شعبان ساعت 9 و سی دقیقه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و همچنین سهیل اسعد، مبلغ مشهور آرژانتینی لبنانی الاصل به سخنرانی می‌پردازند.

قرائت قرآن کریم توسط یکی از قاریان برجسته، مداحی، اجرای سرود و برگزاری مسابقه از دیگر بخش‌های این همایش است.

مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران برای کودکان و خردسالانی که در این همایش شرکت کردند، برنامه‌های فرهنگی هنری شاد و مفرحی تدارک دیده است و آماده پذیرایی از کودکان و خردسالان شرکت‌کننده در این همایش است.

در این روز، همزمان با برگزاری همایش بین المللی «موعود امم»، همایش «جوانه‌های انتظار» ویژه کودکان و نوجوانان غیرایرانی 9 تا 16 سال در نظر گرفته شده است که در این برنامه، کارشناسان متخصص مسجد مقدس جمکران، برنامه‌های ویژه ای شامل شعر، داستان، مسابقه و ... در قالب معارف مهدوی ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha