جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسنی

حوزه/ مدیر عامل انتشارات مسجد مقدس جمکران گفت: توسعه مفهوم مهدویت و قالب‌های عرضه از راهبردهای انتشارات جمکران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسنی به راهبردهای انتشارات مسجد مقدس جمکران در نشر کتاب اشاره کرد و گفت: نیازسنجی مخاطب، مزیت‌های نسبی مسجد مقدس جمکران، توسعه مفهومی مهدویت و اقتصاد نشر از جمله راهبردها است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مخاطب توجه به نیاز و ذائقه توامان مورد توجه است، ادامه داد: در این زمینه نیازهای حقیقی و واقعی مد نظر قرار گرفته و حتی به نیازهایی که ممکن است در خودآگاه افراد درک نشود اما به طور ناخودآگاه و از لحاظ فطری مورد نیاز است نیز پرداخته می‌شود.

مدیر عامل انتشارات جمکران با اشاره به اینکه به لحاظ قالب هنری و مدیریت هنری نیز تحول را مد نظر قرار داده‌ایم، بیان کرد: توسعه مفهومی در حوزه مفهوم مهدویت و توسعه قالب نیز از جمله موارد مورد توجه است.

وی ضمن توضیح پیرامون گسترش مفهوم مهدویت، بیان کرد: گسترش مفهوم مهدویت به این معناست که تنها به موارد مشخص در زمینه مهدویت تکیه نشود بلکه به عنوان مثال بررسی تمدن‌های غیر موحدانه و یا برخی از رخدادهایی که در تاریخ رخ می‌دهد مانند انقلاب اسلامی در راستای گسترش مفهوم مهدویت مورد تببین و بررسی قرار گیرد.

حسنی ادامه داد: در این رابطه دشمن شناسی، دوست شناسی، سربازان واقعی، مهدویت در زندگی امروز و سبک زندگی از جمله موادی است که در گسترش مفهوم مهدویت باید مورد توجه قرار گیرد.

مسجد مقدس جمکران از برترین مکان‌هایی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد

وی با تأکید بر اینکه به جرأت می‌توان گفت که مسجد جمکران از برترین مکان‌هایی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد، اظهار داشت: اصلاح فضاهای موجود، جداسازی انتشارات از فضای اداری و پالایش کتاب‌ها از جمله مواردی بود که در انتشارات مورد توجه قرار گرفت و در جذب مخاطب تاثیرگذار بود.

مدیر عامل انتشارات جمکران ادامه داد: طی ۶ ماه اخیر ۴۰ اثر جدید برای چاپ آماده سازی شده که تا نیمه شعبان سال‌جاری ۲۰ عنوان آن به چاپ می‌رسد.

وی به توسعه قالب‌های مخاطب نیز اشاره کرد و در این بین ضمن تأکید بر توجه به کودکان و نوجوانان گفت: سن کودک و نوجوانی برای کتابخوان کردن افراد بسیار مهم است که باید بر روی این سن سرمایه گذاری کرد و در این سن است که مفاهیمی که کودک فرا می‌گیرد ماندگاری بیشتری دارد.

حسنی به واحد گل نرگس انتشارات مسجد جمکران اشاره و بیان کرد: این واحد مختص سن کودک و نوجوانان است که طی ماه‌های اخیر سه رمان خوب در زمینه نوجوانان تألیف شده است.

وی همچنین به جمع آوری بخشی با عنوان میراث مکتوب مهدویت در تشیع اشاره و گفت: ترجمه کتاب‌هایی که در زمینه مهدویت تألیف شده در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن انجام و بخشی دیگر نیز در حال انجام است.

مدیر عامل انتشارات جمکران ادامه داد: انتشار کتاب‌های عمومی در حوزه دین نیز از مواردی است که در انتشارات کتاب جمکران مورد توجه است تا به پرسش‌ها و مسائل عمومی که برای مردم ایجاد می‌شود به‌خصوص در زمینه شبهات پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha