یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام خمینی

حوزه/ عالم برجسته دروزی های سوریه گفت: حضرت امام خمینی(ره) با خلق انقلاب شکوهمند اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم، توانست مسیر تاریخ را تغییر داده و تاریخ ساز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،   شیخ  زید سکیکر در هم اندیشی بین ادیانی موعود در جمع فرهیختگان کشورهای مختلف  در مسجد جمکران اظهارداشت: تمام ادیان آسمانی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که یک منجی در آخرالزمان می‌آید گرچه پیروان ادیان مختلف در خصوص جزئیات این مسئله و اسم این منجی با هم اختلاف دارند.

وی افزود: ما موحدین دروز (فرقه مذهبی) از نسل دولت فاطمی هستیم، دولتی که در مصر و در عصر منصور بنا شد، این برای ما شرف است که دانشگاه الازهر را دولت فاطمی بنا کرد، ما گروهی از مسلمانان هستیم که عقیده توحید را داریم، البته ما نمی‌خواهیم به ما دروز گفته شود و این خواسته را داریم که از سوی دیگران، موحدین خوانده شویم.

این عالم برجسته سوری ادامه داد: دعوت موحدین در دولت فاطمی از سوی مبلغین در مناطق مختلف جهان منتشر شد، موحدین گروهی از مسلمانان هستند و ما به عنوان موحدین به مسئله مهدویت اعتقاد کامل داریم و به این حدیث باور داریم هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.

سکیکر در خصوص اعتقادات این فرقه گفت: دروزی‌ها، گروهی از مسلمانان بوده و پیرو یک دین جدید نیستیم، بلکه مذهب موحدین دروز یکی از مذاهب اسلامی است و اعتقاد کامل به مسئله امام مهدی(عج) داریم، تمام ادیان آسمانی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که یک منجی در آخرالزمان می‌آید، گرچه پیروان ادیان مختلف در خصوص جزئیات این مسئله و اسم این منجی با هم اختلاف دارند، اما همه معتقد هستند منجی در آخرالزمان برای برقراری عدل می‌آید.

وی افزود: عقیده مهدویت در میان موحدین دروز ریشه‌دار بوده و این مسئله در زندگی آنها متجلی است، البته تشریح جزئیات این مسئله موضوعی طولانی است و نیاز به بحث مفصل دارد.

انتهای پیام     313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha